„La Interstudia nu se predă, ci se învaţă”

Roxana Moga, director al Centrului de Limbi Străine Interstudia, explică de ce o companie trebuie să investească în angajaţi vorbitori de limbi străine.

Cum a început povestea Interstudia?
Interstudia a fost înfiinţată în 1997 de către Carmen Olariu, de la care am preluat-o în 2004, atunci când ea a decis să se retragă. Eram deja profesor la Interstudia când mi s-a oferit această oportunitate. În general accept provocările, şi astfel am început să mă ocup de administrarea ei.

Cine venea atunci să urmeze cursurile Interstudia?
Erau mai mult cursuri deschise, deoarece multă lume dorea să plece în străinătate. La noi vin oameni de diverse vârste şi categorii sociale. Ceea ce le oferim este posibilitatea de a învăţa o limbă străină printr-o abordare diferită de cea tradiţională: la Interstudia nu se predă, ci se învaţă. Se învaţă o limbă străină într-o manieră interactivă, imersivă şi distractivă. Cu alte cuvinte, activităţile propuse pun accentul pe comunicarea în limba ţintă, totul într-o atmosferă destinsă şi propice studiului.

În prezent, odată înscrişi la un curs deschis, clienţii noştri devin membri ai clubului de conversaţie Interstudia : Relax in(to) English! Acesta este un beneficiu pe care îl oferim tuturor, indiferent de limba pe care o studiază.

Atenţia noastră se îndreaptă în egală măsură către clienţii-companii, cu care, de-a lungul timpului, am reuşit să dezvoltăm şi să menţinem relaţii de bună colaborare. Aceste companii au înţeles importanţa programelor de perfecţionare pe care noi le oferim.

Puteţi să ne oferiţi mai multe detalii despre aceste programe de perfecţionare?
Programul de perfecţionare porneşte de la necesităţile de comunicare ale angajaţilor. Temele alese şi abordarea cursului au la bază principiul comunicării eficiente pe care noi îl promovăm: nu învăţăm să vorbim într-o limbă străină de dragul de a vorbi, ci pentru a comunica eficient informaţii şi intenţii.

Care ar fi avantajele acestui gen de program?
Viziunea noastră are ca fundament ideea că deprinderea de a vorbi o limbă străină, cu alte cuvinte, comunicarea, duce la crearea de noi oportunităţi pentru cursanţii noştri în plan profesional şi personal. Altfel spus, prin învăţarea unei limbi străine ne propunem să dezvoltăm nu numai cunoştinţele lingvistice ale cursanţilor nostri, ci şi aptitudinile lor individuale şi capacitatea lor de relaţionare interumană. Toate acestea sunt puse în practică, bineînţeles, prin intermediul profesorilor noştri. Ei nu sunt doar transmiţători de informaţii, ci şi mediatori şi agenţi motivatori. Pe scurt, prin comunicare, noi ne orientăm înspre oameni, pentru oameni, prin oameni.

Cum menţineţi echilibrul între familie şi carieră?
Familia şi cariera coexistă, balanţa se înclină în funcţie de necesităţi. Eu am două fetiţe, iar după-masa şi seara le este rezervată lor. Sunt însă şi momente în care e mai solicitantă partea profesională şi atunci îi acord importanţa cuvenită.

V-aţi dorit să trăiţi în alt oraş, în altă ţară?
Clujul mi se pare un oraş foarte frumos. Nu m-a atras ideea plecării în străinătate, probabil pentru că familia mea e aici. Apreciez însă sistemul educaţional şi gradul de civilizaţie din ţările vestice. Mi-ar plăcea să aducem de acolo ce e bun aici. De altfel, acesta este unul din motivele pentru care sunt mândră să fac parte din Asociaţia Femeilor de Afaceri. Acţiunile ei sunt îndreptate spre schimbarea în bine a comunităţii din mai multe puncte de vedere.

Dorinţa de a face din oraşul Cluj-Napoca un reper cultural a dus la dezvoltarea a diverse programe de către AFA ; un exemplu în acest sens ar putea fi Gala AFA. De asemenea, pornind de la ideea necesităţii construirii unei societăţi atente, cu aplecare înspre nevoile comunităţii, AFA desfăşoară proiectul Ore în dar, pe care şi noi îl susţinem. Ne bucurăm să dăruim, iar darul pe care noi putem să îl oferim comunităţii este uşurinţa şi libertatea de a comunica, de a te pune în legătură cu tine însuţi şi cu ceilalţi.

This post is also available in Engleză