Despre „The Woman” cu Bogdan Ciocian

Bogdan Ciocian, director al Libero Events, organizează pentru a doua oară la Cluj conferinţa de business feminin „The Woman”, un eveniment la care AFA Cluj este partener de la prima ediţie.

Cum s-a născut ideea acestei conferinţe?
Comunitatea locală de afaceri e în creştere şi am simţit nevoia să organizăm un eveniment care să reflecte acest lucru, şi în acelaşi timp, să ne ajute să ne dezvoltăm cât mai bine şi mai eficient. Pentru asta nu putem face altceva decât să aducem oameni care fac perfect lucrurile pe care le fac. Partea bună a fost că am găsit la Cluj un partener de nădejde – Asociaţia Femeilor de Afaceri (AFA). Am fost impresionat să descopăr o organizaţie foarte bine închegată, cu multe proiecte aflate în derulare şi planuri de viitor.

Cui i se adresează evenimentul?
Invităm în faţa publicului doamne care se află în fruntea unor companii mari sau îşi conduc propriul business şi care doresc să îşi împărtăşească şi altora experienţa. Îi avem în vedere pe cei care doresc să afle lucruri noi, să descopere experienţe de viaţă şi, bineînţeles, să cunoască oameni noi. Este şi o bună oportunitate de business networking, pentru că în sală sunt la fiecare ediţie peste 200 de persoane din mediul de afaceri.

De ce aţi ales Clujul pentru această conferinţă? În ce fel contribuie specificul oraşului la succesul prezentărilor?
Clujul este deosebit mai ales prin faptul că are o organizaţie de femei foarte puternică. Acesta este atuul principal. La fiecare ediţie avem participante din toată ţara. La prima ediţie am avut oaspeţi din Timişoara, Braşov, Sibiu, Satu Mare sau Oradea. Clujul ar trebui să fie şi este un oraş dinamic, cel mai bun lucru care i se poate întâmpla unui mediu de afaceri. Poate şi datorită faptului că e un centru universitar, oamenii cu care lucrăm sunt extrem de bine pregătiţi. Sunt domenii care excelează şi cresc de la an la an, cum ar fi cel IT sau medical. În acelaşi timp, mă bucur că şi-a păstrat nota şi tematica culturală prin evenimente şi festivaluri care au loc anual. Se realizează, astfel, un echilibru între business şi cultură.

Care este contribuţia AFA la succesul conferinţei „The Woman”?
Trăim într-o lume a bărbaţilor. În mediul de business, pe tot parcursul secolului XX, lumea a fost obişnuită ca bărbaţii să fie cei care gândesc strategii, lansează afaceri. Secolul XXI vine cu o schimbare de mentalitate, de concepţie, iar femeia are un rol decisiv. Vedem în jurul nostru femei cărora li se încredinţează start-up-uri, conduc companii cu sute de mii de angajaţi, o importantă companie de telefonie de la noi e condusă de o femeie, ca şi o companie importantă din domeniul petrolier.
La ediţia precedentă am avut onoarea să o avem printre vorbitoare pe Mihaela Rus, director general Vitrina Advertising şi preşedinta AFA, iar de această dată asociaţia va fi reprezentată de Olga Stanciu, director general adjunct al companiei Jolidon. Ne adresăm femeilor care îşi doresc să se dezvolte personal, să îşi dezvolte abilităţile de manager.

 Ce aţi pregătit pentru ediţia din acest an?
Primul panel de discuţie va fi despre leadership şi management şi este dedicat în special managerilor din companii, celor din departamentele de marketing sau manager general. Alături de Olga Stanciu, este invitată Amalia Sterescu, o doamnă care conduce una din cele mai importante companii de outsourcing din lume. De asemenea, va vorbi Raluca Georgescu, Country Manager la Allegro Romania.
Al doilea panel se numeşte „Arta războiului în business” şi le este dedicat antreprenorilor. Am invitat la această ediţie antreprenori cu experienţă care au „crescut” un brand pornind de jos şi au ridicat pe piaţă branduri şi produse fie româneşti, fie în cadrul unor companii străine. Între invitaţii care vor vorbi se numără aici Bibiana Stanciulov, producătoarea magiunului de Topoloveni. Tot în cadrul conferinţei vor fi aduse în discuţie aspecte de comunicare şi PR, de partea juridică a afacerilor. Între invitaţi se află şi Elena Grecu, aavocat si consilier în proprietate intelectuală, managerul agenţiei de proprietate intelectuală Nomenius.

Ce aduce nou această ediţie?
În fiecare an avem o componentă caritabilă: profitul rezultat din taxa de înscriere (24 de euro de persoană) e donat unei fundaţii. De această dată banii vor fi donaţi Fundaţiei „Preţuieşte viaţa”, fondată şi coordonată de Andreea Marin, care va fi şi speaker în cadrul conferinţei.
De asemenea, pentru că unul din domeniile în care femeile sunt implicate este moda, le vom avea ca invitate pe Romaniţa Iovan şi Irina Markovits. Ele vor vorbi despre brandul personal, eticheta personală, importanţa imaginii personale a u
nei femei în mediul de afaceri. Vor mai avea loc prezentări de modă, degustări de vin, lansări de carte şi o expoziţie de bijuterii.

This post is also available in Engleză