MBA pe înţelesul copiilor

A lucrat în asigurări şi a format echipe pentru mediile competitive şi ultrastandardizate ale multinaţionalelor, după care a decis, impulsionată de context, să revină la prima ei pasiune: copiii, formarea lor personală şi profesională. Monica Dragu-Covriga este în prezent Director General Lifenasium, firmă care reprezintă în Cluj-Napoca conceptul „Clever children- Kids and Teens Training”, o serie de cursuri extra-şcolare care parcurg toate etapele MBA-ului pentru adulţi şi nu numai.

La intersecţia dintre experienţa cumulată în trecut şi domeniul în care astăzi Monica Dragu-Covriga este implicată se află motivaţia născută din pasiune, de la care nu s-a abătut niciodată, şi care i-a servit drept cheie a succesului. “Mie îmi place foarte mult să fac ceea ce îmi place să fac. Deciziile pe care le-am luat în viaţa mea au urmat acest mod de a vedea lucrurile. Asta i-am sfătuit pe toţi cei cu care am lucrat: work hard and enjoy it! Indiferent în ce job am lucrat, am încercat să pun omul potrivit la locul potrivit, inclusiv pe mine”, mărturiseşte reprezentanta centrului „Clever children” din Cluj.

 

O afacere testată pe propria piele

În octombrie anul trecut a hotărât că sosise momentul să cedeze din timpul acordat carierei în favoarea timpului petrecut cu fiul său. Conştientă de faptul că în permanenţă priorităţile trebuie manageriate, decizia nu a fost una dificil de luat, deşi lucrase cu drag în cadrul companiei multinaţionale. Nu ştia însă că acesta avea să fie primul pas spre o carieră care avea să adauge plusuri în „arta” de a fi mamă şi, în acelaşi timp, să îi reînvie o dorinţă la care renunţase odată cu trecerea timpului.

În urma unui research care avea ca scop identificarea unei variante extra-şcolare de educare a fiului său, Monica Dragu-Covriga a aflat de cursurile „Clever children” dedicate copiilor între 6 şi 13 ani. S-a documentat profund, după care i-a contactat pe iniţiatorii programului din Bucureşti. În urmă cu 5 ani, câţiva tineri, traineri pentru adulţi, au avut ideea de a adapta cursurile pe care le susţineau celor mari pentru a fi pe înţelegerea celor mici. O echipă de pedagogi, psihologi şi metodologi  a lucrat la metamorfozarea programului. Jocul a fost elementul esenţial, cheia  procesului de traducere în limbajul copiilor. Jocurile captează atenţia, pun mintea la lucru şi duc la rezultatele dorite.

Astfel s-a născut „Clever children”, prima franciză românească de training pentru copii care, prin Lifenasium, vine  în completarea educaţiei primite de cei mici la şcoală sau în familie. În cadrul programului, copiilor li se arată, de exemplu, cum să se comporte atunci când călătoresc, când iau micul dejun, cum să aleagă un cadou şi cum să îl ofere, cum să se îmbrace sau cum să înţeleagă diferenţele culturale. „Foarte important însă este că aceşti copii învaţă să se comporte într-o situaţie nouă, în care trebuie să îşi descopere propria personalitate, să fie în armonie cu ei înşişi şi cu cei din jur, să se poarte natural şi fără să se mai lovească de starea de disconfort care uneori însoţeşte acest lucru”, sublinează Monica Dragu-Covriga, una dintre primele mame care şi-au înscris cu încredere copilul la „Clever children”, după ce a cumpărat franciza iniţiatorilor şi a făcut ca acest lucru să fie posibil şi în Cluj.

1500 de copii au acum diplome MBA

Programul de traininguri “CLEVER children” cuprinde în prezent 9 cursuri, concepute special pentru dezvoltarea personală a copiilor din România. Toate cursurile sunt acum accesibile copiilor clujeni prin Lifenasium. Sunt cursuri care completează portofoliul educaţional al elevului: “Lecţii de maniere elegante pentru copii”, “NLP Training for Successful Kids”, votat de către părinţi în 2011 drept “Cel mai popular training al anului 2011, “Best IT Training for Kids”, “MBA-ul copiilor clever”, “Public Speaking Superstar”, “Go game for Clever Kids” şi “English Club for Romanian Kids”, “Ştie tot”- curs de cultură generală. Acestea se desfăşoară sâmbăta, pentru a nu se suprapune cu orele de la şcoală. În plus, copiii au acces, în timpul vacanţei, la şcoala de vară “MIX Summer Classes”.  Durata cursurilor este cuprinsă între 4 şi 8 săptămâni, iar timpul alocat unei lecţii săptămânale este de 1 oră şi 50 de minute. În prezent, totalul de absolvenţi ai centrelor “Clever children” (Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Craiova şi Timişoara) a atins numărul de 1.500. Lifenasium a deschis porţile  centrului “Clever children” din Cluj pe 25 februarie. În prezent, 30 de copii învaţă cum să se poarte elegant în orice situaţie şi cum să să îşi revizuiască comportamentul, atitudinea şi limbajul în cadrul primelor două serii de cursuri- “Lecţii de maniere elegante pentru copii” şi  “NLP Training for Successful Kids”.

Monica Dragu-Covriga s-a ocupat personal atât de selectarea primilor 3 traineri care alcătuiesc echipa Lifenasium, cât şi de extinderea acesteia: „Omul sfinţeşte locul, aşadar,  trainerii pe care i-am ales sunt dascăli cu har, au pregătire pedagogică, cursuri de perfecţionare şi multe alte specializări în formare personală. Unii dintre ei sunt şi formatori pentru adulţi. Este necesar să fie traineri din categoria celor care au vocaţie pentru meseria lor şi, totodată, dorinţa de a accepta o provocare nouă, pentru că programul implică mai mult decât o simplă predare la clasă”. Managerul ne-a povestit că atât atelierele demonstrative, cât şi primele cursuri au fost primite cu entuziasm  de către copii, că unii s-au întors acasă şi au aplicat încântaţi teste de personalitate părinţilor sau au aşezat masa fericiţi că pot şi ştiu să facă acest lucru.

Pentru că sunt cursuri elitiste, preţul acestora poate fi şi el considerat mai greu accesibil tuturor. În acest sens, Monica Dragu-Covriga a conceput proiectul „Venim la tine în şcoală”, care a fost apreciat şi avizat favorabil de Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj. Astfel, şcolile partenere vor putea beneficia de unele avantaje oferite de Lifenasium, cum ar fi tarifele preferenţial pentru elevii şcolilor respective, precum burse  pentru copii pe care le pot acorda după propriile criterii- de merit sau social.

Negociere sau fermitate

“Ca părinţi, nu ştim niciodată dacă să negociem sau să le impunem copiilor ce să facă. Ei aşteaptă să înţeleagă de ce, dar nu întotdeauna sunt capabili să înţeleagă. Iar noi, ca părinţi, trebuie să găsim calea de a îi determina să facă un lucru care nu mereu are o explicaţie care să fie pe înţelesul lor. Aceste cursuri îi pun pe copii în situaţia de a se gândi la aceleaşi problematici care îi preocupă şi pe adulţi, doar că din perspective diferite”, mărturiseşte Monica Dragu-Covriga cea care, din dorinţa ca fiul ei, şi nu numai, să aibă o educaţie cât mai bună, a investit într-o afacere care va creşte odată cu acesta.

Sursa: Transilvania Business

 

This post is also available in Engleză