Proiecte

Peste 750 de elevi intră în faza pe oraș a Olimpiadei de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT

•    Podiumul liceelor se păstrează: „Avram Iancu”, „Gheorghe Șincai” și „Onisifor Ghibu”
•    59 de elevi, toți din clasele IX-X, au răspuns corect la toate întrebările chestionarului
•    Sâmbătă, 23 ianuarie, are loc prima etapă pentru tinerii înscriși pe site

Un număr de 757 de elevi de la 22 de licee din Cluj-Napoca s-au calificat la faza pe oraș (semifinala) Olimpiadei de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT, un proiect lansat de Asociația Femeilor de Afaceri Cluj, împreună cu Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca și Vitrina Advertising. Competiția continuă sâmbătă, 23 ianuarie, când vor fi testați tinerii care s-au înscris prin intermediul site-ului www.cuget.afacj.ro – aproape 300.

IMG_6909 (600 x 400)
Elevii au fost împărțiți în două categorii (clasele IX-X și respectiv XI-XII) și au avut la dispoziție 15 minute pentru a completa un chestionar cu 25 de întrebări, iar cei care au răspuns corect la minim 20 dintre acestea s-au calificat în seminfinala competiției, care se va desfășura în 27 februarie. Podiumul liceelor cu cei mai mulți elevi calificați este format din liceele teoretice „Avram Iancu” (145 de elevi calificați), „Gheorghe Șincai” (134) și „Onisifor Ghibu” (72). Câte 16 elevi de la „Gheorghe Șincai” și „Onisifor Ghibu” au răspuns corect la toate cele 25 de întrebări. În total, 59 de elevi din liceele participante au obținut punctaj maxim – toți, din categoria claselor IX-X.
Domeniile testate sunt: Artă; Sport, Muzică și dans; Teatru și film; Literatura română și universală; Științele exacte; Științele naturii; Geopolitică și Cluj-Napoca. Printre întrebările care le-au pus dificultăți elevilor la această etapă au fost: „Care este cel mai rapid patruped din lume?”, cu variantele de răspuns: ghepardul; pantera; leul sau „Turneul celor Șase Națiuni este o competiție internațională de: handbal golf; rugby”. Chestionarele și rezolvările, precum și rezultatele complete ale etapei sunt publicate pe site-ul competiției, www.cuget.afacj.ro.
Sâmbătă, 23 ianuarie, se desfășoară prima etapă pentru tinerii înscriși în competiție prin intermediul site-ului – aproape 300, dintre care 91% sunt studenți. Competiția va avea loc la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, de la ora 9.30. Cei care răspund corect la minim 20 de întrebări se vor califica la faza pe oraș din 27 februarie.
Valoarea totală a premiilor puse în joc în cadrul competiției este de peste 40.000 de lei, net. La fiecare din cele trei categorii (clasele IX-X, XI-XII și tineri de 18-25 de ani), câștigătorii vor primi câte 5.000 de lei, ocupanții locului doi – câte 3.500 de lei, și cei de pe locul trei – câte 2.000 de lei. Toți finaliștii vor fi recompensați cu câte 150 de lei, în cadrul finalei care se va desfășura în aprilie. Fondul de premiere este asigurat integral de AFA Cluj.
Olimpiada de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT este organizată de Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj. Co-organizator: Vitrina Advertising. Parteneri oficiali: Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca. Partener principal: Eximtur. Parteneri: Consiliul Județean al Elevilor și Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”. Co-producător: TVR Cluj. Parteneri media: Kiss FM, Actual de Cluj, Bună ziua Cluj, Cât Costă Clujul, Clujul Cultural, Cluj Life, Cluj Today, eClujeanul, I Love Cluj, Monitorul de Cluj, Transilvania Reporter, Ziua de Cluj.
Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj este o asociaţie non-guvernamentală, apolitică şi non-profit, înființată în 2004, la inițiativa Mihaelei Rus, directorul general al Vitrina Advertising. Asociația este formată din femei cu afaceri proprii, funcții de conducere în diverse companii ori care activează în profesii liberale. Printre proiectele desfășurate de AFA se numără „Clujul are atitudine”, „Gala Excelenței la Feminin”, „Ore în Dar”, „Mini-biblioteci pentru sănătate”, „Un oraș pentru o grădină”, conferințele SHEnspire.

Peste 1.700 de tineri clujeni se întrec în această săptămână la Olimpiada de Cultură Generală a Tinerilor – CuGeT

•    Câștigătorii etapei se vor califica în semifinalele din luna februarie
•    Proiectul organizat în premieră de AFA Cluj pune în joc premii în valoare totală de 40 de mii de lei

Cluj-Napoca, 19 ianuarie 2016. Peste 1.700 de tineri clujeni își arată în această săptămână cunoștințele de cultură generală în cadrul „sferturilor” Olimpiadei de Cultură Generală a Tinerilor – CuGeT, proiect lansat de Asociația Femeilor de Afaceri Cluj împreună cu Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca și Vitrina Advertising. Testarea se desfășoară în două zile: miercuri pentru elevii celor 22 de licee înscrise în competiție și sâmbătă pentru tinerii care s-au înscris prin intermediul site-ului www.cuget.afacj.ro – aproape 300.
Dintre aceștia din urmă, 91% sunt studenți, cei mai mulți de la Universitatea „Babeș-Bolyai” (67%), urmați de cei de la Universitatea Tehnică (25%) și Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” (12%).
Participanții vor avea la dispoziție 15 minute pentru a completa un chestionar cu 25 de întrebări, iar cei care răspund corect la minim 20 dintre ele se califică la semifinala competiției, care se va desfășura în 27 februarie. Chestionarele sunt împărțite în trei categorii: liceeni din clasele IX-X, liceeni din clasele XI-XII și tineri de 18-25 de ani. Întrebările vizează domenii precum Artă; Sport, Muzică și dans; Teatru și film; Literatura română și universală; Științele exacte; Științele naturii; Geopolitică și Cluj-Napoca.

Liceul Gheorghe Sincai - CuGeT - etapa 1 (600 x 401)
Pentru tinerii înscriși pe site, aceasta este prima probă a competiției. Pe de altă parte, elevii liceelor înscrise prin intermediul Inspectoratului Școlar Județean Cluj au participat în luna noiembrie la proba pe clasă, pentru care au fost pregătite 7.200 de chestionare. Atunci, dintre cei 3.199 de elevi care au ales să returneze chestionarele completate aproape jumătate au răspuns corect la cel puțin 20 de întrebări și s-au calificat mai departe. Câteva exemple dintre întrebările primei etape: „Cine a pictat plafonul Capelei Sixtine?”, „Primul 10 din istoria Jocurilor Olimpice a fost obținut de Nadia Comăneci la…”, „Care este cel mai înalt vârf muntos din România?”,  „Capitala Spaniei este…”, „Volumele seriei Harry Potter au fost scrise de…”. Fiecare întrebare a avut câte trei variante de răspuns, din care una singură era corectă. În urma primei probe, liceele cu cei mai mulți calificați au fost „Avram Iancu”, „Gheorghe Șincai”, Colegiul Economic „Iulian Pop” și „Onisifor Ghibu”.
„Am primit foarte multe încurajări din partea comunității clujene pentru organizarea acestei competiții prin care vrem să facem tinerii să fie mândri de cultura generală pe care o au și să-i îndemnăm să citească cât mai mult. Ne-am bucurat și de răspunsul entuziast al liceenilor și sperăm ca un număr cât mai mare dintre participanții la etapa din această săptămână să se califice mai departe”, a declarat Monica Dragu-Covriga, coordonatorul proiectului CuGeT și membră a Asociaței Femeilor de Afaceri Cluj.
Valoarea totală a premiilor puse în joc este de peste 40.000 de lei, net. La fiecare din cele trei categorii (clasele IX-X, XI-XII și tineri de 18-25 de ani), câștigătorii vor primi câte 5.000 de lei, ocupanții locului doi – câte 3.500 de lei, și cei de pe locul trei – câte 2.000 de lei. Toți finaliștii vor fi recompensați cu câte 150 de lei, în cadrul finalei care se va desfășura în aprilie. Fondul de premiere este asigurat integral de AFA Cluj.
Olimpiada de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT este organizată de Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj. Co-organizator: Vitrina Advertising. Parteneri oficiali: Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca. Partener principal: Eximtur. Parteneri: Consiliul Județean al Elevilor și Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”. Co-producător: TVR Cluj. Parteneri media: Kiss FM, Actual de Cluj, Bună ziua Cluj, Cât Costă Clujul, Clujul Cultural, Cluj Life, Cluj Today, eClujeanul, I Love Cluj, Monitorul de Cluj, Transilvania Reporter, Ziua de Cluj.
Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj este o asociaţie non-guvernamentală, apolitică şi non-profit, înființată în 2004, la inițiativa Mihaelei Rus, directorul general al Vitrina Advertising. Asociația este formată din femei cu afaceri proprii, funcții de conducere în diverse companii ori care activează în profesii liberale. Printre proiectele desfășurate de AFA se numără „Clujul are atitudine”, „Gala Excelenței la Feminin”, „Ore în Dar”, „Mini-biblioteci pentru sănătate”, „Un oraș pentru o grădină”, conferințele SHEnspire.
Mai multe informații despre CuGeT aici.
Mai multe informații despre AFA Cluj aici și aici.

·

AFA lansează CuGeT

Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj, împreună cu Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca și Vitrina Advertising, lansează un proiect cu perspectiva de a deveni cea mai mare competiție de cultură generală din România: Olimpiada de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT. Pornind de la convingerea că un grad ridicat de cultură generală este un element necesar dezvoltării societății în ansamblul său, proiectul urmărește să readucă pasiunea pentru lectură și cunoaștere în rândul tinerilor și să-i recompenseze pe cei mereu curioși să știe cât mai multe despre lumea din jurul lor.

lansare CuGeT (1)

CuGeT se adresează tinerilor cu vârste cuprinse între 14 și 25 de ani și se desfășoară în perioada noiembrie 2015 – aprilie 2016, în mai multe etape de concurs, fiind dotat cu premii atrăgătoare în valoare totală de peste 40.000 de lei. Tinerii vor fi împărțiți în trei categorii de vârstă (clasele IX-X, XI-XII și tineri de 18-25 de ani) și vor concura prin completarea contra-cronometru a unor teste grilă, iar în finală se vor întrece în fața publicului, în cadrul unui spectacol televizat. Domeniile vizate prin întrebările de concurs sunt: Artă (Pictură, Sculptură, Arhitectură); Sport, Muzică și dans; Teatru și film; Literatura română și universală; Științele exacte; Științele naturii; Geopolitică; Cluj-Napoca; Europa și europenism; Cultură web.

„Am gândit acest proiect din dorința de a încuraja tinerii să se instruiască mai mult, să devină mai citiți, mai informați și să considere «cool» să aibă cunoștințe de cultură generală. M-am bucurat să găsesc foarte multă deschidere în rândul colegelor din AFA, care au depus multe ore de voluntariat în pregătirea proiectului, sub îndrumarea doamnei Monica Dragu-Covriga, coordonatoarea CuGeT. Le mulțumesc pentru implicarea promptă și reprezentanților Inspectoratului Școlar și celor ai Primăriei. Ne dorim ca această competiție să devină în scurt timp unul dintre cele mai iubite evenimente ale Clujului, iar tinerii să aștepte CuGeT cu interes maxim de la un an la altul”, a declarat Mihaela Rus, președintele AFA Cluj. Aceasta a menționat și implicarea agenției de publicitate pe care o conduce, Vitrina Advertising, în proiect: „M-am angajat în proiectul de o asemenea anvergură știind că am în spate experiența și echipa de specialiști din Vitrina Advertising, care asigură pro bono conceptul creativ și implementarea evenimentului”.

afis CuGeTOlimpiada CuGeT se adresează tuturor tinerilor de 14-25 de ani care studiază, lucrează sau trăiesc în Cluj-Napoca. Elevii de liceu pot participa la competiție fie prin intermediul școlilor unde sunt înscriși (22 de licee s-au înscris deja în competiție), fie direct prin înscriere pe site-ul www.cuget.afacj.ro. Pe site sunt așteptați să se înscrie și tinerii de 18-25 de ani.

„Inspectoratul Școlar Județean Cluj de la bun început a spus un «Da» hotărât propunerii AFA Cluj și ne bucurăm să fim parteneri ai acestui proiect în premieră în România, proiect dedicat tinerilor și elevilor din municipiul Cluj-Napoca, pentru început. Olimpiada CuGeT vine în sprijinul eforturilor noastre de a completa actul educațional de calitate cu activități extracurriculare, care să stimuleze gândirea elevilor”, a completat Valentin Claudiu Cuibus, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.
Concursul începe în 18 noiembrie, cu proba pe clase pentru elevii din cele 22 de licee înscrise în competiție. Aceștia vor primi chestionare cu 25 de întrebări, iar cei care răspund corect la minim 20 dintre ele se califică la proba pe școală. Lista școlilor participante și regulamentul competiției pot fi consultate online, la www.cuget.afacj.ro.
Elevii din afara școlilor participante, precum și absolvenții de liceu cu vârsta de până la 25 de ani, se pot înscrie direct pe site-ul competiției în perioada 12 noiembrie – 10 decembrie. Pentru aceștia, prima probă se va desfășura în ianuarie 2016.
Proiectul se desfășoară și cu sprijinul municipalității clujene. „Este important că nu doar organizațiile de tineret, ci și cele ale mediului de afaceri se implică în dezvoltarea comunității tinere a orașului. Olimpiada CuGeT este lansată în anul în care orașul nostru este Capitala Europeană a Tineretului și sperăm să avem o ediție aniversară la Cluj-Napoca – 2021, Capitală Culturală Europeană”, a declarat Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.

Din mediul privat, prima companie care a decis să susțină financiar proiectul este Eximtur, în calitate de partener principal. „Susținem CuGeT în dublă calitate – a mea ca membră AFA și a companiei ca actor major al comunității locale. Am înțeles de la început importanța acestui proiect și sperăm ca împreună să-l dezvoltăm și în anii care urmează”, a declarat Lucia Morariu, directorul general al Eximtur.
Finala olimpiadei CuGeT se va desfășura în aprilie 2016 și va fi realizată în co-producție cu TVR Cluj. „Ne place acest concept de eveniment, credem în misiunea lui și ne bucurăm să punem sub lumina reflectoarelor, în fața comunității, tinerii curajoși care vor ajunge în finală”, a adăugat Romeo Couți, directorul TVR Cluj.

Valoarea totală a premiilor puse în joc este de peste 40.000 de lei, net. La fiecare din cele trei categorii (clasele IX-X, XI-XII și tineri de 18-25 de ani), câștigătorii vor primi câte 5.000 de lei, ocupanții locului doi – câte 3.500 de lei, și cei de pe locul trei – câte 2.000 de lei. Toți finaliștii vor fi recompensați cu câte 150 de lei. Fondul de premiere este asigurat integral de AFA Cluj.

Olimpiada de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT este organizată de Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj. Co-organizator: Vitrina Advertising. Parteneri oficiali: Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca. Partener principal: Eximtur. Parteneri: Consiliul Județean al Elevilor și Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”. Co-producător: TVR Cluj.

Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj este o asociaţie non-guvernamentală, apolitică şi non-profit, înființată în 2004, la inițiativa Mihaelei Rus, directorul general al Vitrina Advertising. Asociația este formată din femei cu afaceri proprii, funcții de conducere în diverse companii ori care activează în profesii liberale. Printre proiectele desfășurate de AFA se numără „Clujul are atitudine”, „Gala Excelenței la Feminin”, „Ore în Dar”, „Mini-biblioteci pentru sănătate”, „Un oraș pentru o grădină”, conferințele SHEnspire.
Mai multe informații despre CuGeT: www.cuget.afacj.ro
Mai multe informații despre AFA Cluj: www.afacj.ro, www.facebook.com/afacluj

Dezbaterea ”Clujul are atitudine – Tinerii la putere în 2015!”

Tinerii clujeni apreciază festivalurile, cinematografele și spațiile de evenimente culturale din oraș, în timp ce instituțiile și centrele culturale, muzeele, bibliotecile și galeriile de artă mai trebuie să convingă și să cucerească acest public. Acestea sunt concluziile sondajului desfășurat în luna aprilie 2015 prin intermediul site-ului www.clujulareatitudine.ro, în cadrul proiectului „Clujul are atitudine – Tinerii la putere în 2015!” organizat de Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj. Rezultatele măsurătorii au constituit baza de pornire a dezbaterii publice organizate în 6 mai 2015 la Casino-ul din Parcul Central, dezbatere moderată de jurnalistul Mihnea Măruță și la care au participat reprezentanți ai instituțiilor culturale și publice din oraș, membri ai organizațiilor de tineret, jurnaliști și alte persoane interesate de îmbunătățirea ofertei culturale a Clujului.

„Am dorit să privim orașul și comunitatea locală din perspectiva tinerilor, să le aflăm tendințele de consum cultural și cum văd ei oferta orașului în acest an, când Cluj-Napoca este Capitala Europeană a Tineretului. Rezultatele sondajului și interviurile sunt un punct de pornire al dezbaterii în care sperăm să se implice cât mai mulți actori din domeniul cultural și împreună să găsim soluții viabile de dezvoltare comunitară”,  a declarat Mihaela Rus, președintele AFA Cluj.

Chestionarul de pe site-ul www.clujulareatitudine.ro a fost completat în perioada 6-26 aprilie de 1.182 de persoane. Tinerii cu vârste cuprinse între 14 și 35 de ani au constituit publicul-țintă, proiectul fiind promovat cu predilecție către aceștia, atât prin mijloace online, cât și offline.  Răspunsurile au fost anonime, fără restricționarea repondenților, iar întrebările au fost de tip „alegere multiplă”, cu mențiunea că nu s-au putut alege ca preferate decât variantele selectate anterior drept cunoscute. Chestionarul nu reprezintă o cercetare de tip sociologic, ci un instrument care să arate tendințele și interesul cultural al tinerilor clujeni.

Potrivit răspunsurilor înregistrate pe site, TIFF (91%), Electric Castle Festival (90%), Jazz in the Park (81%), Comedy Cluj și TIMAF (câte 62%) conduc topul notorietății, în timp ce festivaluri care au debutat anul trecut, precum We Are Rocking the City și Cluj Blues Fest, înregistrează și ele un grad de notorietate de peste 15%. Cele mai atractive festivaluri pentru tinerii clujeni sunt TIFF (71%), Jazz in the Park (64%) și Electric Castle (57%).

Cinematografele se bucură și ele de un grad mare de notorietate în rândul celor care au răspuns la chestionar: câte 97% Cinema „Florin Piersic” și Cinema City din Iulius Mall, câte 94% Cinema City din Polus Center și Cinema „Victoria”. Preferințele repondenților se îndreaptă cu precădere spre „Florin Piersic” (61%) și Cinema City din Iulius Mall (52%), în timp ce 42% aleg și Victoria, iar 34% și Cinema City din Polus Center.

La capitolul „spații de evenimente culturale”, înregistrează o notorietate de peste 80% Cluj Arena, Casino-ul din Parcul Central, Sala Sporturilor „Horea Demian” și Bastionul Croitorilor, în timp ce spații precum teatrele român și maghiar, Fabrica de Pensule, Casa de Cultură a Studenților, Auditorium Maxim ori Muzeul de Artă beneficiază de o notorietate de peste 40%. Capitolul preferințe este deschide de Casino-ul din Parcul Central (64%), urmat de  Cluj Arena, Bastionul Croitorilor și Auditorium Maximum (între 35 și 53%).

În timp ce festivalurile, filmele și spațiile de evenimente sunt interesante pentru tinerii din Cluj, instituțiile culturale, muzeele, centrele culturale, bibliotecile și galeriile de artă mai trebuie să convingă și să cucerească acest public. Gradul de apreciere pentru Filarmonica de Stat „Transilvania”, Fabrica de Pensule, teatrele și operele române și maghiare este cuprins între 19 și 49%, în timp ce notorietatea ajunge la 79% (filarmonica).

În cazul muzeelor, cele mai cunoscute sunt Muzeul Etnografic al Transilvaniei (86%), Muzeul de Farmacie (71%) și Muzeul de Artă (46%). Colecțiile lor sunt considerate interesante de 56% dintre repondenți (Muzeul Etnografic), respectiv 34% (Muzeul de Farmacie) și 24% (Muzeul de Artă). La capitolul „Centre culturale”, topul este condus de British Council (81% notorietate, 58% interes), Institutul Cultural Francez (69% notorietate, 37% interes), Centrul Cultural German (57% notorietate, 25% interes) și Institutul Confucius (54% notorietate și 13% interes), în concordanță cu interesul crescut al tinerilor clujeni pentru limbi străine.

Cea mai cunoscută și frecventată bibliotecă este B.C.U. „Lucian Blaga” (90% din repondenți au auzit de ea și 62% o preferă), urmată de Biblioteca Institutului Francez și biblioteca județeană „Octavian Goga”. La galeriile de artă, topul notorietății este deschis de Galeria Plan B (31%), urmată de Galeria Veche Cluj-Napoca (28%) și Galeria de Artă Cluj-Napoca (23%). Aceeași ierarhie se păstrează și la preferințe, cu mențiunea că procentele înregistrate aici sunt de 21% (Plan B), respectiv 17% (Galeria Veche și Galeria de Artă).

Dezbaterea a pornit de la rezultatele chestionarului, precum și de la interviurile realizate de voluntarii AFA și de vox pop-urile culese de studenții de la FSPAC. Participanții au analizat profilul evenimentelor culturale de succes și modalități de a crește interesul tinerilor pentru zone culturale unde aceștia ajung mai rar, urmând ca dialogul să continue între părțile direct interesate.

 

 

Invitație la dezbaterea publică „Clujul are atitudine – Tinerii la putere în 2015!”

invitatie dezbatere (600 x 300)

2015 este anul în care Cluj-Napoca este Capitală Europeană a Tineretului, iar „Clujul are atitudine – Tinerii la putere în 2015!” doreşte să privească oraşul şi comunitatea locală din perspectiva tinerilor. În luna aprilie, aceștia au avut posibilitatea să-şi exprime opinia față de activitățile pe care le oferă orașul în domenii de interes precum: cultural, ştiinţific, educaţional, social, votând prin intermediul site-ului dedicat www.clujulareatitudine.ro. Rezultatele votului, alături de interviuri calitative, vor fi discutate în cadrul dezbaterii publice din 6 mai, unde tinerii vor putea să interacționeze printr-un dialog real cu principalii actori ai instituţiilor şi asociaţiilor dedicate comunităţii tinere a oraşului și, împreună, să propună soluţii de dezvoltare comunitară.

Proiectul urmărește să atingă următoarele obiective: Măsurarea gradului de satisfacție față de oferta Clujului în domeniile de interes ale tinerilor; Identificarea soluțiilor de dezvoltare a potențialului cultural, educațional, social al orașului; Implicarea tinerilor în procesul decizional şi încurajarea lor să îşi exprime opinia astfel încât să îmbunătățească viața orașului; Încurajarea instituțiilor clujene să-și îmbunătățească comunicarea cu principalul lor public, tinerii.

„Clujul are atitudine” este un proiect al Asociaţiei Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj, organizaţie înfiinţată în 2004 şi care se implică activ în comunitatea clujeană prin implementarea de proiecte sociale, educaţionale şi culturale.

Partenerii ediției 2015:  Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” și Federația SHARE.

Parteneri media: TVR Cluj, Radio România Cluj, Napoca FM, Transilvania Reporter, Ziua de Cluj, Monitorul de Cluj și ClujLife.

Clujul are atitudine – Tinerii la putere în 2015

Tinerii clujeni își pot exprima opinia față de oferta culturală a Clujului și se pot implica în îmbunătățirea acesteia prin intermediul proiectului „Clujul are atitudine – Tinerii la putere în 2015”, organizat de Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj.

„Proiectul Clujul are atitudine, demarat de AFA în 2012, a fost foarte bine primit de comunitatea locală. În acest an, când Clujul este Capitala Europeană a Tineretului, dorim să convingem tinerii să se implice în viața culturală a orașului și să-și spună părerea, iar aceasta să fie ascultată. Credem că  printr-un dialog real generat de societatea civilă oferta culturală a Clujului poate fi adaptată mai bine nevoilor tinerilor”, a declarat Mihaela Rus, președintele AFA Cluj.

Începând de astăzi, 2 aprilie 2015, prin vot pe site-ul www.clujulareatitudine.ro, tinerii vor putea să evalueze activități și spații culturale, de la festivaluri la biblioteci și muzee. Dorințele și ideile acestora vor fi prezentate și printr-o serie de filme scurte, precum și prin mesaje și fotografii colectate de voluntarii AFA și postate pe pagina de facebook AFA Cluj. Campania de vot se încheie în 26 aprilie, iar apoi toate informațiile primite de la clujeni vor fi analizate. La începutul lunii mai, AFA va organiza o dezbatere publică cu principalii actori şi asociaţii dedicate comunităţii tinere a oraşului, pentru a căuta împreună soluții de dezvoltare comunitară.

Prima ediție a proiectului „Clujul are atitudine” s-a desfășurat în 2012 și a urmărit să îmbunătățească relațiile instituțiilor publice cu cetățenii, pornind de la evaluarea gradului de satisfacție privind eficiența instituțiilor cu care locuitorii intră frecvent în contact.

„Clujul are atitudine – Tinerii la putere în 2015” este organizat în perioada 2 aprilie – 10 mai 2015. Parteneri instituționali: Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, Federația SHARE. Parteneri media: TVR Cluj, Radio Cluj, Napoca FM, Transilvania Reporter, Ziua de Cluj, Monitorul de Cluj, ClujLife.

Concert aniversar Ada Milea pentru proiectul 13 CU ATITUDINE

Anul trecut, pe 13 martie, Ramona Mîndru, membră AFA, iniția unul dintre cele mai frumoase proiecte de responsabilitate socială – 13 cu Atitudine, care și-a propus ca toate veniturile încasate în fiecare zi de 13 a fiecărei luni să fie redirecţionate către copiii bolnavi, aflaţi în nevoi şi dificultăţi financiare. Astfel, doamnele și domnișoarele, care aleg serviciile oferite de Salonul Catwalk pe data de 13, schimbă cu siguranță, viața celor care sunt beneficiarii acestor fonduri.

13 cu atitudine

Institutul Oncologic Cluj-Napoca, Asociația Autism Transilvania, Crucea Roșie, Asociaţia Derzelas, Asociația Little People, Fundația Someș, Liceul Special pentru Deficienți de Vedere Cluj-Napoca sunt printre cei care au fost susținuți în cadrul proiectului 13 CU ATITUDINE.

13 cu atitudine 2

Asumarea unei responsabilități față de cei din jurul nostru nu a trecut neobservată și, în noiembrie 2014, proiectul 13 CU ATITUDINE a fost nominalizat la Gala Oameni pentru Oameni și a primit Premiul Special al Juriului.

Ramona Mindru

Asociația Femeilor de Afaceri a fost alături de Ramona Mîndru și de proiectul pe care îl coordonează încă de la început, lună de lună. De ce? Pentru că am știut că totul este făcut din suflet pentru cei din jur și, în timp, ne-am bucurat să vedem o echipă care nu și-a pierdut nicio clipă entuziasmul.

dare to care

La un an de proiect, o surpriză extraordinară pregătită de Salonul Catwalk, Asociația Derzelas și Casa Boema: un concert de caritate Ada Milea.

Fondurile generate de concert sunt direcționate către Temerarii Little People și achiziționarea unor laptopuri Braille pentru tinerii cu deficiențe de vedere.
Informații despre concert și bilete găsiți aici.

 

 

Premianţii AFA 2014: 10 tineri excepţionali

Cei 370 de invitaţi prezenţi sâmbătă, 11 octombrie, la Grand Hotel Italia, la evenimentul aniversar organizat la 10 ani de la înfiinţarea Asociaţiei Femeilor de Afaceri Cluj, au susţinut cu tot entuziasmul acţiunea caritabilă de anul acesta care s-a focusat pe excelenţa în educaţie: premierea şi promovarea a 10 tineri excepţionali, câştigători ai olimpiadelor naţionale şi internaţionale în anul şcolar 2013-2014.

Alexandru Velea (400 x 600)Alexandru Velea – Deşi aţi putea crede că este vorba de un artist român foarte la modă în acest moment, vorbim despre un artist informatician câştigător al medaliei de argint la Olimpiada Internaţională de Informatică. Alex este pasionat de matematică. Informatică a început să facă în clasa a V-a şi astfel a descoperit secretele programării.
Este un elev ca toţi ceilalţi, dar spre deosebire de majoritatea adolescenţilor, ştie exact ce vrea să facă în viaţă. Crede în bunătatea oamenilor şi este convins că are de învăţat câte ceva de la oricine, indiferent dacă e vorba de un student la MIT sau un coleg de clasă. Ne bucurăm să îl avem în galeria tinerilor extraordinari premiaţi de AFA anul acesta.

 

Szocs Orsolya (403 x 600)Szöcs Orsolya este câştigătoarea premiului al II-lea la Olimpiada Internaţională de Matematică. Vrea doar să înveţe, mult, multe, cât mai multe. E fascinată de abstractul matematicii, de înlănţuirea ei logică. Orsolya spune că omul trebuie să se sacrifice pentru un lucru mai important decât el însuşi. Cunoaşteti mulţi adolescenţi care gândesc asa? E încă o dovadă că excelenţa se completează cu o maturitate şi o seriozitate iesită din comun.

 

Cornelius Zirbo (400 x 600)Cornelius Zirbo – Un nume pe care suntem sigure că îl vom mai auzi, iar peste câţiva ani vom fi onorate să participăm la concertele sale, deoarece în acest moment Cornelius este violoncelist, câştigătorul premiului I la Olimpiada Naţională de Muzică. Violoncelul este cea mai mare pasiune a sa, exersează zilnic între 4 şi 6 ore şi, ca orice artist dedicat, va continua să facă asta indiferent dacă va câştiga sau nu premii. Cornelius este un model de excelenţă, pasiune şi muncă. Talentul său merită aprecirea noastră şi faptul că face parte din galeria celor 10 premianţi selectaţi este cea mai bună dovadă că drumul său este unul extraordinar!

 

Cristina Laslo (400 x 600)Cristina Laslo – Cu siguranţă pasionaţii de sport ştiu că ea a fost desemnată anul acesta, la Campionatul Mondial de Handbal de junioare din Macedonia, cel mai bun conducator de joc DIN LUME! A ales handbalul pentru că este un sport de echipă, de luptă până la final şi pentru că îşi pune amprenta definitiv asupra dezvoltării şi maturizării. Cristina are un motto după care se ghidează: „Munceşte ca un sclav pentru ca mai târziu să trăieşti ca un rege”, poate aşa se explică faptul că nu există zi fără un antrenament, uneori chiar două. Ca orice capitan de echipă, Cristina este un model pentru toată generaţia sa. Este normal ca un astfel de performer să faca parte dintr-o galerie a excelentei în educaţie şi ne bucurăm să o prezentăm în faţa dvs pentru că este cea mai talentată sportivă a generaţiei ei!

 

Dan Nadasan (400 x 600)Dan Emil Nadaşan – Ce au în comun istoria, lectura, muzica, dezbaterile şi sportul practicat zi de zi? Numele unui tânăr extraordinar, câştigătorul premiului I la Olimpiada Naţională de Istorie, Dan Emil Nădăşan. Sutele de ore petrecute în bibliotecă i-au dovedit lui Dan că performanţa merge mână în mână cu studiul şi sacrificiul. De acum, nu se mai mulţumeşte cu puţin pentru că stă în puterea sa să obţină totul, să schimbe lumea şi să-şi lase amprenta asupra ei. Dan este dovada că excelenţa se exteriorizează devreme şi nu poate sta deoparte. De aceea, suntem mândre să vă facem cunoscut numele şi performanţa sa ca parte din galeria tinerilor extraordinari selectaţi pentru cauza evenimentului aniversar AFA de anul acesta.

 

Emanuel Farauan (400 x 600)Emanuel Fărăuan – Suntem fericite să vă prezentăm un tânăr nemaipomenit, un tânăr care emană entuziasm, bun-simţ şi … ştiinţă – este vorba despre câştigătorul premiului I la Olimpiada Naţională de Fizică – Emanuel Fărăuan. Ştiinţa face parte din viaţa lui de zi cu zi şi curiozitatea îl cheamă spre tărâmuri nemaivăzute. Motto-ul său preferat i se potriveşte perfect, fără emfază şi fără falsă modestie: „Lucrul cel mai important este să nu încetezi să pui întrebări. Curiozitatea are propria raţiune de a exista.” (Albert Einstein)

 

Fazakas Borbala (400 x 600)
Fazakas Borbala – este câştigătoarea premiului I la Olimpiada Internaţională de Matematică, adică … cea mai buna din lume la vârsta ei. Impresionant, nu? Pentru Borbala matematica este singura materie pentru care nu e nevoie să înveţi nimic pe de rost şi care te solicită creativ. E deja o viziune asupra matematicii un pic diferită de a celorlalţi. Timpul liber este dedicat matematicii, poate şi pentru că o consideră distractivă, iar viitorul său e legat de matematică. Un copil excepţional într-o companie excepţională, a premianţilor!

 

Maria Chiorean (400 x 600)
Maria Chiorean – premiul I la Olimpiada Naţională de Limba şi Literatura Română ar putea foarte bine să fie premiantă la orice alta materie de studiu, dar a ales româna deoarece literatura se leagă fratern de psihologie, filozofie, istorie, sociologie, matematică, anatomie, ştiinţe de tot felul, de oameni şi de tot ce au inventat ei de-a lungul secolelor. Maria este un om universal, o tânără deschisă spre lume. Face voluntariat, scrie, cu alte cuvinte, face excelenţă pe toate planurile. Suntem bucuroase să aducem în faţa dvs o elevă pentru care excelenţa e un mod de viaţă.

 

Marius Miron (400 x 600)
Marius Miron este câştigătorul premiului I la Olimpiada Naţională de Arta Actorului. În felul acesta, a primit încurajarea de care avea nevoie, aceea că este făcut să fie pe scena. Ne bucurăm că în această galerie a tinerilor care fac performanţă este şi un viitor actor, deoarece suntem obişnuiţi ca olimpiadele să fie dedicate celor care se focusează pe ştiintă sau literatură. Din fericire, excelenţa se manifestă în toate domeniile, fără excepţie!

 

Radu Andreescu (400 x 600)Radu Andreescu – este autor de poezii cu două volume publicate „Pe o aripă de timp” şi „Versuri la trecut”, şi câştigătorul premiului I la Olimpiada de Limba şi Literatura Română. Radu scrie nu doar poezii, ci şi scenarii de filme. Primul său scenariu de film „Zboruri în noapte”, un scurt-metraj filmat anul trecut în Cracovia şi Budapesta, a câştigat premiul I la un simpozion naţional. Anul acesta a scris un scenariu în limba engleză pentru un lungmetraj care va fi ecranizat în curând. Singura sa certitudine este că va continua să scrie. Nădăjduieşte să poata alterna în chip fericit literatura cu cinematografia. Îi dorim succes şi suntem mândre să îl avem în această galerie a tinerilor care fac excelenţă şi pentru care superlativele par insuficiente.

afa-181 (750 x 500)