Proiecte

AFA, partener activ în proiectul CPADDD

În cadrul proiectului Centrul pentru Promovarea Antreprenoriatului în Domeniul Dezvoltării Durabile (CPADDD), partenerul nostru, Universitatea Tehnică dinCluj-Napoca, a organizat, în 4-5 iulie, conferinţa „Antreprenoriat. Mediu de Afaceri și Dezvoltare Durabilă”. Lucrările şi discuţiile din cele două zile de conferinţă s-au axat pe implicarea mediului de afaceri în domeniul dezvoltării durabile.

În prima zi, au avut loc trei sesiuni de lucru, prezentările în cadrul acestora fiind susţinute de nume importante din mediul universitar, dar şi din mediul de afaceri. De asemenea, s-au desfăşurat două seminarii: “Actualizarea calificărilor în domeniul dezvoltării durabile” şi “Tehnologii econovatoare şi bune practici în domeniul energiei şi a mediului”. Seara s-a încheiat cu o cină colegială şi acordarea unor distincţii din partea CPADDD, la Centrul pentru Biodiversitate al Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară.

Cea de a doua zi a fost dedicată cursanţilor (masteranzi şi doctoranzi), cele mai bune lucrări fiind premiate în concursul “Cea mai bună idee antreprenorială în domeniul dezvoltării durabile”. În calitate de partener, asociaţia noastră s-a implicat direct, prin Mihaela Rus, Mirela Mazurec şi Teodora Raţ,  în seminarul „Mentoratul în dezvoltarea antreprenoriatului feminin”.

Entuziasmul tinerilor antreprenori şi dorinţa de a deveni jucători activi şi recunoscuţi în mediul de afaceri ne-a confirmat, dacă mai era nevoie, că mentoratul joacă un rol important în formarea viitorilor oameni de afaceri şi că experienţa şi implicarea noastră este foarte importantă, atât din punct de vedere social, cât şi economic.

CPADDD are ca scop sprijinirea iniţierii de noi afaceri în domeniul dezvoltării durabile, prin includerea într-un program de formare profesională ce vizează competenţele antreprenoriale şi manageriale, prin oferirea consultanţei pentru dezvoltarea afacerii iniţiate, prin elaborarea unor spin-off-uri model în mediul rural şi urban. De asemenea, CPADD promovează şi noul concept de „universitate antreprenorială”, răspunzând astfel celor mai noi tendinţe de dezvoltarea ale pedagogiei universitare.

Susţinem şi în acest an Gala UAD

Gala Absolvenţilor Universităţii de Arte şi Design, iniţiată de colega noastră Elena Basso-Stănescu, a ajuns la ediţia a 19-a. Asociaţia noastră susţine şi în acest an talentul, originalitatea şi creativitatea designerilor prezenţi în Gală.

Evenimentul, apreciat atât de reprezentanţii mediului universitar, cât şi de cei ai industriei modei şi presei de specialitate, are reputaţia de fi unul dintre cele mai importante din România, o rampă de lansare a celor mai talentaţi designeri. Pentru noi, Gala UAD este o oportunitate de a descoperi oameni talentaţi, capabili de a iniţia businessuri de succes şi de a schimba, la nivel creativ, lumea.

Colegele noastre, Mihaela Rus/Vitrina Advertising, Mihaela Miron/Impress, Olga Stanciu/Jolidon şi Flacăra, Loredana Florea/Casa cu Flori, s-au implicat direct şi în acest an în susţinerea evenimentului care va avea loc sâmbătă, 29 iunie 2013, la Grand Hotel Italia.

Absolvenţilor le ţinem pumnii şi le urăm succes!

Gala Excelenței la Feminin — ediția I, 2013

Excelenţă la feminin – asta ne-am propus să atingem timp de două zile la Cluj. Ca urmare, în paralel cu ediţia a XI-a a Conferinţei Naţionale a CAFA, am onorat doamnele Clujului care s-au remarcat prin activitatea lor excepţională. Premierea acestora s-a făcut în cadrul Galei Excelenţei la Feminin, un eveniment organizat în parteneriat cu Primăria Cluj-Napoca, sub egida Zilelor Clujului, şi a care a avut loc la Centrul de Cultură Urbană Casino.

Acum mai bine de un veac, mai exact în 1827, doamnele Clujului, constituite în asociaţia de binefacere a vremii a avut iniţiativa de a propune administraţiei epocii să transforme un teren pustiu şi mlăştinos într-un minunat parc, exact locul în care ne aflăm acum. Tot ele au mai avut ideea admirabilă de a organiza concerte de cor pe malul lacului, la fiecare sfârşit de săptămână. Gala se vrea un omagiu adus înaintaşelor noastre şi un prilej de a reînvia acest frumos obicei de a organiza concerte pe malul lacului. De asemenea, Gala Excelenţei la Feminin doreşte să aducă recunoaştere doamnelor care se remarcă astăzi în domeniile lor de activitate”, a declarat directorul Vitrina Advertising, Mihaela Rus, preşedinte AFA Cluj.

Primele două premii Excelența la Feminin au venit în urma nominalizării doamnelor din Coaliția Asociațiilor Femeilor de Afaceri din România. Ele au fost acordate ex-aequo doamnei Maria Grapini, ministru delegat pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediu de Afaceri şi Turism şi preşedinte onorific AFAR Timişoara și doamnei Anca Vlad, preşedinta grupului Fildas Catena şi membră ADAF Bucureşti, şi au fost decernate de către Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.

Nominalizările personalităţilor feminine clujene care s-au remarcat în 2012 în domeniile lor de activitate au fost făcute în luna aprilie de către reprezentanți ai presei clujene. Premiile au fost validate de un juriu format din reprezentante ale AFA Cluj şi ai societăţii civile clujene.

În cadrul Galei, la categoria Cultură, directorul TIFF, Tudor Giurgiu, i-a înmânat premiul de excelenţă scriitoarei Florina Ilis. Distincţia pentru implicare în comunitate i-a revenit Milenei Prună, preşedintele Asociaţiei Autism Transilvania şi a fost acordată de către sociologul Vasile Dâncu. Ziaristul Mihnea Măruţă i-a înmânat apoi premiul pentru jurnalism Elenei Nicolae, realizator la Transilvania Live.

Premiul categoriei Politică a fost adjudecat de Aurelia Cristea, deputat de Cluj, şi a fost acordat de către Horea Uioreanu, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj. Lucia Morariu, preşedinta ANAT şi director general Eximtur, a fost cea care a anunţat câştigătoarea distincţiei pentru Administraţie publică: viceprimarul Anna Horvath. Corina Căprioriu, judoka la CSM Cluj-Napoca, a fost premiată la categoria Sport de către omul de afaceri Gheorghe Komoroczy, director general Rollstar.

Un premiu special Excelența la Feminin a fost acordat Simonei Noja, directoarea Școlii de balet vieneze și ambasador al Cluj-Napoca – Capitală Culturală Europeană în 2021.  Premiul a fost înmânat de către Florin Moroşanu, directorul executiv al Asociaţiei „Cluj-Napoca – Capitală Culturală Europeană”.

Invitate speciale la eveniment au fost doamnele din Coaliția Asociațiilor Femeilor de Afaceri din România, care zilele acestea participă la Conferința Națională CAFA, organizată de AFA Cluj. La Gală au mai participat  oameni de afaceri, politicieni, reprezentanţi ai societăţii civile sau jurnalişti. Seara a fost desăvârșită de un concert susţinut de Corul de  Copii Junior VIP, condus  de Anca Mona Mariaș.

Parteneri ai Galei au fost: EXIMTUR – partener oficial, Eximbank – partener principal, Rollstar, Radio Cluj, TVR Cluj, Napotex, Casa cu flori, City Plaza, TIFF și Vitrina Advertising.

[nggallery id=49]

 

Am organizat seminarul „Mentorat şi antreprenoriat responsabil”

Suntem partenere a proiectului „Centru pentru Promovarea Antreprenoriatului în Domeniul Dezvoltării Durabile” şi, în cadrul acestuia, am organizat joi, 21 februarie, la Hotel Topaz, un seminar cu tema „Mentorat şi antreprenoriat responsabil”.

Am invitat la acest eveniment tinere interesate de mediul antreprenorial şi de dezvoltarea carierei, cu scopul de a le oferi informaţii noi de business, valorificând astfel experienţa noastre şi a partenerilor noştri de afaceri. Seminarul a avut trei paneluri de discuţie. Astfel, Mircea Miheşetean, directorul OTIMMC, a discutat pe tema „Oportunităţi de finanţare a companiilor noi”, Ioan Bătinaş, directorul Penitenciarului Gherla, a oferit antreprenoarelor „Posibilităţi de a angaja forţă de muncă pe perioadă determinată, fără taxe”, iar Dan Mureşan, preşedintele CECCAR, le-a adus în atenţie „Impactul ultimelor modificări fiscale asupra afacerilor”.

Seminarul s-a încheiat cu o sesiune de întrebări şi răspunsuri, care a dovedit interesul invitatelor noastre pentru problemele discutate. A fost o dup-amiază agreabilă şi plină de informaţii foarte utile. Mulţumim invitaţilor noştri pentru implicarea de care au dat dovadă!

[nggallery id=46]

 

„We speak… table tennis”

Vineri, la Sala Sporturilor, s-a desfăşurat sub egida asociaţiei noastre turneul de tenis de masa „Do you speak …table tennis”, destinat strângerii de fonduri pentru materialele de limba engleză ce completează cursurile organizate de Interstudia la Asociaţia Familia Regasită, prin grija colegei noastre Roxanei Moga.

Turneul s-a bucurat de prezenţa jucătoarei profesioniste de tenis de masă Andrada Vincze. Timp de două ore, aceasta a stat de vorbă cu copiii de la AFR şi le-a povestit despre viaţa ei de sportivă medaliată naţional şi internaţional. Copiii au îndrăgit-o de la bun început şi i-au pus o mulţime de întrebări, iar apoi au jucat tenis de masă împreună.

La turneu au participat 20 de jucători, susţinuţi de pe margine de doamnele din asociaţia noastră. Evenimentul a fost o adevărată muncă de echipă, în organizare implicându-se Edit Todoran, Oana Pele, Ramona Casian, Gina Scerbac, Carmen Cebuc, Mariana Casian, Dana Nicoară, Cristina Mihaela Pop.

S-a jucat „tare”, iar la sfârşitul campionatului toţi participanţii au primit diplome de participare pregătite de Alexandra Rus şi înmânate de doamnele AFA prezente la turneu. Toţi participanţii au primit pachete cu agende şi calendare pregătite cu grijă de Mihaela Miron şi cutii cu prăjituri aduse de Carmen Buzoianu. Locurile I, la adulţi şi copii, au primit câte o şampanie de la Nastaca Biji. Premiile au fost întregite de cutii cu dulciuri de la Mihaela Rus, preşedinta AFA, şi cu vouchere oferite de Jolidon, prin grija Olgăi Stanciu.

Andrada Vincze şi Rareş Sipos, o tânăra speranţă a tenisului de masa clujean, au jucat în final un meci demonstrativ. De asemenea, cu ocazia turneului, gemenele Klaudia şi Kristina de la AFR au fost selectate să facă tenis de masă la Clubul Sportiv Universitatea. Le dorim mult succes şi, de ce nu?, să ajungă să facă tenis de performanţă.

[nggallery id=44]

Am premiat cel mai bun plan de afaceri studenţesc

Continuăm să susţinem excelenţa în educaţie şi, ca urmare, am acordat Marele Premiu în valoare de 2.000 de lei pentru cel mai reuşit plan de afaceri prezentat în cadrul celei de-a III-a ediţii a Fabricii de Antreprenori, un proiect de antreprenoriat extrem de complex organizat de Centrul de Dezvoltare a Carierei, filiala Cluj. Prin intermediul acestui proiect, studenţii care au avut o idee de afacere şi au dorit să o implementeze au avut şansa de a o prezenta unor membri din mediul de afaceri clujean.

Andreea Soos, Bianca Birta, Călin Moldovan, Andra Nicoruţ, Bogdan Gherman, Daniel Danciu, Marius Bodea, Mihaela Savin, Mihai Brumaru, Mihai Hanga, Paul Pastina, Romeo Cozac şi Sergiu Andreca au fost cei 13 studenţi care au intrat în concurs cu idei şi planuri de afaceri. Aceste planuri au fost analizate de un juriu de antreprenori care a decis ca Marele Premiu să îi revină studentei Andra Nicoruţ, pentru proiectul „Atelier de bijuterii contemporane”.

Asociaţia noastră a fost reprezentantă în juriu de Mihaela Rus, preşedinta AFA Cluj, şi de Alexandra Stoica, director executiv al DAS Engineering Grup. De asemenea, în cadrul sesiunilor de training, Mihaela Rus le-a vorbit studenţilor despre business şi atitudine în business şi le-a explicat diferite aspecte ale comunicării profesionale în afaceri, iar o altă colegă de-a noastră, Simona Baciu, le-a oferit tinerilor o prezentare la sediul Transylvania College, şcoală a cărei fondatoare este.

„Am făcut un efort să îmi întrerupt activitatea într-o perioadă foarte aglomerată şi importantă pentru mine şi agenţia pe care o conduc, dar nu-mi pare deloc rău. Mi-a plăcut foarte mult ce am văzut şi am remarcat entuziasmul şi dedicarea studenţilor în abordarea planurilor de afaceri prezentate. Toate proiectele introduse în concurs aveau ceva special şi a fost foarte greu pentru noi, cei din juriu, să-l alegem pe cel mai bun. Am promis susţinere şi mentorat pentru punerea în practică a acestor idei şi mă bucur să rămân în continuare în contact cu toţi studenţii pe care i-am întâlnit”, a spus Mihaela Rus.

Suntem fericite că asociaţia noastră a reuşit să fie alături de tinere minţi vizionare şi suflete entuziaste, îi felicităm pe toţi studenţii participanţi pentru seriozitate şi dedicare, şi le dorim să reuşească să-şi transforme ideile în afaceri de succes.

Donaţii de 50.000 de lei la Balul de Cristal AFA Cluj

Peste 240 de personalităţi din mediul de afaceri şi politic clujean au fost alături de noi la Balul de Cristal, un eveniment caritabil pe care l-am organizat vineri, 23 noiembrie, la Restaurantul Da Vinci. Cu această ocazie, invitaţii noştri inimoşi au făcut donaţii în valoare de aproximativ 50.000 de lei, aceste fonduri urmând să susţină o parte din proiectele asociaţiei.

“Este al treilea an în care organizăm un bal de caritate şi sunt mai mult decât fericită să constat că AFA a devenit un purtător de mesaj în comunitate. Tot ce am făcut până acum arată că ne pasă şi că împreună cu cei din jurul nostru suntem mai puternice. Când oameni buni din Cluj se întâlnesc, lucruri frumoase se împlinesc”, a declarat Mihaela Rus, preşedinta AFA Cluj.

Pe parcursul balului am participat cu toţii la o licitaţie de tip silent auction a unor obiecte de artă şi bijuterii din colecţiile noastre personale, precum şi la o tombolă a cărui mare premiu a fost un tablou în valoare de 2.000 de euro, semnat de pictorul clujean Paul Sima. Seara a fost condimentată cu momente artistice de excepţie susţinute de Trio Zamfirescu, recunoscuţi ca fiind cei mai buni interpreţi de chitară clasică din România, trupa David & The Six Martini Band, precum şi de un grup de balerine de la Opera Maghiară din Cluj.

Donaţiile strânse la Balul de Cristal se vor îndrepta către proiectele noastre de suflet. Astfel, vom continua campania „Minuni pentru căminele aflate în nevoie” prin care vom ajuta de Crăciun copii orfani şi bătrâni singuri, vom aduce un aport financiar la intervenţia chirurgicală de care are nevoie Yanis, un copilaş diagnosticat cu tumoră osoasă, vom susţine programul after-school al Liceului pentru Deficienţi de Vedere din Cluj şi vom premia studenţii inventivi din cadrul proiectului Fabrica de Antreprenori.

Le mulţumim tuturor celor care ne-au fost aproape şi în acest an şi ne-au susţinut cu atâta suflet!

Donează cărţi pentru spitale la BookShow!

Clujenii care doresc să doneze cărţi pentru proiectul nostru „Mini-biblioteci pentru sănătate” pot face acest lucru în cadrul Târgului de Carte și Lectură pentru Suflet “BookShow”, care se desfăşoară în perioada 4-7 octombrie în vechiul Hotel Continental. Cărţile vor fi colectate într-un spaţiu amenajat special pentru acest lucru. Tututor celor donează o carte le oferim o fotografie făcută într-un studio profesionist amenajat pe perioada târgului la Hotel Continental.

Timp de patru zile, hotelul din inima orașului își va regăsi aura culturală prin evenimentele organizate în cadrul târgului de carte, pornind de la expoziții de pictură, fotografie, până la seri de poezie, cursuri de bune maniere în lectură, teatru și altele. Târgul se deschide joi, la ora 10.00, şi va oferi cărți la prețuri promoționale tuturor celor ce trec pragul Continentalului.