Social

AFA lansează CuGeT

Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj, împreună cu Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca și Vitrina Advertising, lansează un proiect cu perspectiva de a deveni cea mai mare competiție de cultură generală din România: Olimpiada de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT. Pornind de la convingerea că un grad ridicat de cultură generală este un element necesar dezvoltării societății în ansamblul său, proiectul urmărește să readucă pasiunea pentru lectură și cunoaștere în rândul tinerilor și să-i recompenseze pe cei mereu curioși să știe cât mai multe despre lumea din jurul lor.

lansare CuGeT (1)

CuGeT se adresează tinerilor cu vârste cuprinse între 14 și 25 de ani și se desfășoară în perioada noiembrie 2015 – aprilie 2016, în mai multe etape de concurs, fiind dotat cu premii atrăgătoare în valoare totală de peste 40.000 de lei. Tinerii vor fi împărțiți în trei categorii de vârstă (clasele IX-X, XI-XII și tineri de 18-25 de ani) și vor concura prin completarea contra-cronometru a unor teste grilă, iar în finală se vor întrece în fața publicului, în cadrul unui spectacol televizat. Domeniile vizate prin întrebările de concurs sunt: Artă (Pictură, Sculptură, Arhitectură); Sport, Muzică și dans; Teatru și film; Literatura română și universală; Științele exacte; Științele naturii; Geopolitică; Cluj-Napoca; Europa și europenism; Cultură web.

„Am gândit acest proiect din dorința de a încuraja tinerii să se instruiască mai mult, să devină mai citiți, mai informați și să considere «cool» să aibă cunoștințe de cultură generală. M-am bucurat să găsesc foarte multă deschidere în rândul colegelor din AFA, care au depus multe ore de voluntariat în pregătirea proiectului, sub îndrumarea doamnei Monica Dragu-Covriga, coordonatoarea CuGeT. Le mulțumesc pentru implicarea promptă și reprezentanților Inspectoratului Școlar și celor ai Primăriei. Ne dorim ca această competiție să devină în scurt timp unul dintre cele mai iubite evenimente ale Clujului, iar tinerii să aștepte CuGeT cu interes maxim de la un an la altul”, a declarat Mihaela Rus, președintele AFA Cluj. Aceasta a menționat și implicarea agenției de publicitate pe care o conduce, Vitrina Advertising, în proiect: „M-am angajat în proiectul de o asemenea anvergură știind că am în spate experiența și echipa de specialiști din Vitrina Advertising, care asigură pro bono conceptul creativ și implementarea evenimentului”.

afis CuGeTOlimpiada CuGeT se adresează tuturor tinerilor de 14-25 de ani care studiază, lucrează sau trăiesc în Cluj-Napoca. Elevii de liceu pot participa la competiție fie prin intermediul școlilor unde sunt înscriși (22 de licee s-au înscris deja în competiție), fie direct prin înscriere pe site-ul www.cuget.afacj.ro. Pe site sunt așteptați să se înscrie și tinerii de 18-25 de ani.

„Inspectoratul Școlar Județean Cluj de la bun început a spus un «Da» hotărât propunerii AFA Cluj și ne bucurăm să fim parteneri ai acestui proiect în premieră în România, proiect dedicat tinerilor și elevilor din municipiul Cluj-Napoca, pentru început. Olimpiada CuGeT vine în sprijinul eforturilor noastre de a completa actul educațional de calitate cu activități extracurriculare, care să stimuleze gândirea elevilor”, a completat Valentin Claudiu Cuibus, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.
Concursul începe în 18 noiembrie, cu proba pe clase pentru elevii din cele 22 de licee înscrise în competiție. Aceștia vor primi chestionare cu 25 de întrebări, iar cei care răspund corect la minim 20 dintre ele se califică la proba pe școală. Lista școlilor participante și regulamentul competiției pot fi consultate online, la www.cuget.afacj.ro.
Elevii din afara școlilor participante, precum și absolvenții de liceu cu vârsta de până la 25 de ani, se pot înscrie direct pe site-ul competiției în perioada 12 noiembrie – 10 decembrie. Pentru aceștia, prima probă se va desfășura în ianuarie 2016.
Proiectul se desfășoară și cu sprijinul municipalității clujene. „Este important că nu doar organizațiile de tineret, ci și cele ale mediului de afaceri se implică în dezvoltarea comunității tinere a orașului. Olimpiada CuGeT este lansată în anul în care orașul nostru este Capitala Europeană a Tineretului și sperăm să avem o ediție aniversară la Cluj-Napoca – 2021, Capitală Culturală Europeană”, a declarat Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.

Din mediul privat, prima companie care a decis să susțină financiar proiectul este Eximtur, în calitate de partener principal. „Susținem CuGeT în dublă calitate – a mea ca membră AFA și a companiei ca actor major al comunității locale. Am înțeles de la început importanța acestui proiect și sperăm ca împreună să-l dezvoltăm și în anii care urmează”, a declarat Lucia Morariu, directorul general al Eximtur.
Finala olimpiadei CuGeT se va desfășura în aprilie 2016 și va fi realizată în co-producție cu TVR Cluj. „Ne place acest concept de eveniment, credem în misiunea lui și ne bucurăm să punem sub lumina reflectoarelor, în fața comunității, tinerii curajoși care vor ajunge în finală”, a adăugat Romeo Couți, directorul TVR Cluj.

Valoarea totală a premiilor puse în joc este de peste 40.000 de lei, net. La fiecare din cele trei categorii (clasele IX-X, XI-XII și tineri de 18-25 de ani), câștigătorii vor primi câte 5.000 de lei, ocupanții locului doi – câte 3.500 de lei, și cei de pe locul trei – câte 2.000 de lei. Toți finaliștii vor fi recompensați cu câte 150 de lei. Fondul de premiere este asigurat integral de AFA Cluj.

Olimpiada de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT este organizată de Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj. Co-organizator: Vitrina Advertising. Parteneri oficiali: Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca. Partener principal: Eximtur. Parteneri: Consiliul Județean al Elevilor și Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”. Co-producător: TVR Cluj.

Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj este o asociaţie non-guvernamentală, apolitică şi non-profit, înființată în 2004, la inițiativa Mihaelei Rus, directorul general al Vitrina Advertising. Asociația este formată din femei cu afaceri proprii, funcții de conducere în diverse companii ori care activează în profesii liberale. Printre proiectele desfășurate de AFA se numără „Clujul are atitudine”, „Gala Excelenței la Feminin”, „Ore în Dar”, „Mini-biblioteci pentru sănătate”, „Un oraș pentru o grădină”, conferințele SHEnspire.
Mai multe informații despre CuGeT: www.cuget.afacj.ro
Mai multe informații despre AFA Cluj: www.afacj.ro, www.facebook.com/afacluj

Invitație la dezbaterea publică „Clujul are atitudine – Tinerii la putere în 2015!”

invitatie dezbatere (600 x 300)

2015 este anul în care Cluj-Napoca este Capitală Europeană a Tineretului, iar „Clujul are atitudine – Tinerii la putere în 2015!” doreşte să privească oraşul şi comunitatea locală din perspectiva tinerilor. În luna aprilie, aceștia au avut posibilitatea să-şi exprime opinia față de activitățile pe care le oferă orașul în domenii de interes precum: cultural, ştiinţific, educaţional, social, votând prin intermediul site-ului dedicat www.clujulareatitudine.ro. Rezultatele votului, alături de interviuri calitative, vor fi discutate în cadrul dezbaterii publice din 6 mai, unde tinerii vor putea să interacționeze printr-un dialog real cu principalii actori ai instituţiilor şi asociaţiilor dedicate comunităţii tinere a oraşului și, împreună, să propună soluţii de dezvoltare comunitară.

Proiectul urmărește să atingă următoarele obiective: Măsurarea gradului de satisfacție față de oferta Clujului în domeniile de interes ale tinerilor; Identificarea soluțiilor de dezvoltare a potențialului cultural, educațional, social al orașului; Implicarea tinerilor în procesul decizional şi încurajarea lor să îşi exprime opinia astfel încât să îmbunătățească viața orașului; Încurajarea instituțiilor clujene să-și îmbunătățească comunicarea cu principalul lor public, tinerii.

„Clujul are atitudine” este un proiect al Asociaţiei Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj, organizaţie înfiinţată în 2004 şi care se implică activ în comunitatea clujeană prin implementarea de proiecte sociale, educaţionale şi culturale.

Partenerii ediției 2015:  Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” și Federația SHARE.

Parteneri media: TVR Cluj, Radio România Cluj, Napoca FM, Transilvania Reporter, Ziua de Cluj, Monitorul de Cluj și ClujLife.

Clujul are atitudine – Tinerii la putere în 2015

Tinerii clujeni își pot exprima opinia față de oferta culturală a Clujului și se pot implica în îmbunătățirea acesteia prin intermediul proiectului „Clujul are atitudine – Tinerii la putere în 2015”, organizat de Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj.

„Proiectul Clujul are atitudine, demarat de AFA în 2012, a fost foarte bine primit de comunitatea locală. În acest an, când Clujul este Capitala Europeană a Tineretului, dorim să convingem tinerii să se implice în viața culturală a orașului și să-și spună părerea, iar aceasta să fie ascultată. Credem că  printr-un dialog real generat de societatea civilă oferta culturală a Clujului poate fi adaptată mai bine nevoilor tinerilor”, a declarat Mihaela Rus, președintele AFA Cluj.

Începând de astăzi, 2 aprilie 2015, prin vot pe site-ul www.clujulareatitudine.ro, tinerii vor putea să evalueze activități și spații culturale, de la festivaluri la biblioteci și muzee. Dorințele și ideile acestora vor fi prezentate și printr-o serie de filme scurte, precum și prin mesaje și fotografii colectate de voluntarii AFA și postate pe pagina de facebook AFA Cluj. Campania de vot se încheie în 26 aprilie, iar apoi toate informațiile primite de la clujeni vor fi analizate. La începutul lunii mai, AFA va organiza o dezbatere publică cu principalii actori şi asociaţii dedicate comunităţii tinere a oraşului, pentru a căuta împreună soluții de dezvoltare comunitară.

Prima ediție a proiectului „Clujul are atitudine” s-a desfășurat în 2012 și a urmărit să îmbunătățească relațiile instituțiilor publice cu cetățenii, pornind de la evaluarea gradului de satisfacție privind eficiența instituțiilor cu care locuitorii intră frecvent în contact.

„Clujul are atitudine – Tinerii la putere în 2015” este organizat în perioada 2 aprilie – 10 mai 2015. Parteneri instituționali: Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, Federația SHARE. Parteneri media: TVR Cluj, Radio Cluj, Napoca FM, Transilvania Reporter, Ziua de Cluj, Monitorul de Cluj, ClujLife.

Concert aniversar Ada Milea pentru proiectul 13 CU ATITUDINE

Anul trecut, pe 13 martie, Ramona Mîndru, membră AFA, iniția unul dintre cele mai frumoase proiecte de responsabilitate socială – 13 cu Atitudine, care și-a propus ca toate veniturile încasate în fiecare zi de 13 a fiecărei luni să fie redirecţionate către copiii bolnavi, aflaţi în nevoi şi dificultăţi financiare. Astfel, doamnele și domnișoarele, care aleg serviciile oferite de Salonul Catwalk pe data de 13, schimbă cu siguranță, viața celor care sunt beneficiarii acestor fonduri.

13 cu atitudine

Institutul Oncologic Cluj-Napoca, Asociația Autism Transilvania, Crucea Roșie, Asociaţia Derzelas, Asociația Little People, Fundația Someș, Liceul Special pentru Deficienți de Vedere Cluj-Napoca sunt printre cei care au fost susținuți în cadrul proiectului 13 CU ATITUDINE.

13 cu atitudine 2

Asumarea unei responsabilități față de cei din jurul nostru nu a trecut neobservată și, în noiembrie 2014, proiectul 13 CU ATITUDINE a fost nominalizat la Gala Oameni pentru Oameni și a primit Premiul Special al Juriului.

Ramona Mindru

Asociația Femeilor de Afaceri a fost alături de Ramona Mîndru și de proiectul pe care îl coordonează încă de la început, lună de lună. De ce? Pentru că am știut că totul este făcut din suflet pentru cei din jur și, în timp, ne-am bucurat să vedem o echipă care nu și-a pierdut nicio clipă entuziasmul.

dare to care

La un an de proiect, o surpriză extraordinară pregătită de Salonul Catwalk, Asociația Derzelas și Casa Boema: un concert de caritate Ada Milea.

Fondurile generate de concert sunt direcționate către Temerarii Little People și achiziționarea unor laptopuri Braille pentru tinerii cu deficiențe de vedere.
Informații despre concert și bilete găsiți aici.

 

 

AFA susţine proiectul „Toţi copiii azi zâmbesc”

Începând din această toamnă, AFA susţine proiectul Fundaţiei Someş „Toţi copiii azi zâmbesc”. Proiectul are ca scop prevenirea abandonului scolar pe raza celor 11 comune arondate municipiului Dej şi este unul extrem de ambiţios, deoarece necesită resurse materiale şi umane importante.

copii dej1 (600 x 450)

Fundaţia Someş a iniţiat proiectul „Toţi copiii azi zâmbesc” chiar în ziua de Crăciun a anului 2013. De atunci, s-a acţionat pe raza comunelor Vad, Căşeiu, Mica, Chiuieşti, Jichişu de Jos.

copii dej 5 (450 x 600)

Pentru că înţelegem cât de importantă este educaţia, susţinem proiectul „Toţii copiii azi zâmbesc”, astfel încât obiectivele să poată fi atinse în cel mai scurt timp posibil. Primul obiectiv al proiectului constă în realizarea unei baze de date cu toţi copiii aflaţi în pericol de abandon scolar, iar apoi este necesară intervenţia propriu-zisă, identificarea cauzelor şi rezolvarea lor.

copii dej3 (600 x 450)*

Fundaţia Someş a luat fiinţă în 2010, iar din 2013 datorită directorului de programe Magdalena Rus s-au iniţiat şi finalizat câteva proiecte importante:

„Nici un copil nu învaţă la lumânare”, un proiect care a avut ca scop introducerea curentului electric în locuinţa a doi copii minori aflaţi în grija tatălui. Astfel, în 3 luni a fost realizată o reţea de curent de 400 de metri, a fost renovată şi mobilată casa în care locuiesc cei doi copii.

„Micii Andrei” este un alt proiect care are ca scop susţinerea şi îndrumarea unui grup de elevi pentru participarea la acţiuni de ecologizare, umanitare, ale comunităţii în care trăiesc.

„Tu ne spui o poezie, noi îţi dăm o jucarie” este un proiect care şi-a propus să identifice tineri talentaţi şi să-i susţină ulterior în cadrul unui cerc de pictură şi a unui cenaclu literar.

„Nici un copil fără şosete” proiect în cadrul căruia au fost dăruite, în luna decembrie, peste 300 de perechi de şosete, de la donatori sau tricotate de voluntari ai Fundaţiei Someş.

„Vreau sa traiesc liber” care înfiinţează un centru de recreere pentru copiii proveniţi din familii cu venituri modeste.

copii dej6 (600 x 450)

 

Fapte bune la sfârşit de an

După Balul de Smarald, de la sfârşitul lunii noiembrie, a sosit momentul faptelor bune, fapte posibile datorită donaţiilor strânse cu ajutorul prietenilor şi susţinătorilor noştri.

Săptămâna faptelor bune a început, pentru membrele Asociaţiei Femeilor de Afaceri,  pe 16 decembrie 2013, dimineaţa, foarte devreme. Astfel cei 65 de copii de la Centrul de Plasament nr. 8 “Speranţa” din Huedin au primit pachete cu rechizite şi dulciuri în valoare totală de 4.000 de lei.

În aceeaşi zi,  s-au bucurat de daruri cei 18 copii de la “Familia Regăsită”, de care ne ocupăm deja de 4 ani. Aceşti copii defavorizaţi beneficiază de ore de engleză – cu specialişti de la Interstudia, ore de muzică instrumentală – cu profesori de la The Beat şi acum au primit ghetuţe confecţionate de Class Shoe, fructe şi dulciuri. Donaţia pentru ei a fost în valoare de 5.000 de lei.

Jurnalista Livia Beju, care sufera de sindromul Marfan, a fost susţinută de membrele Asociaţiei printr-o donaţie de 2.000 de lei, sumă depusă în contul său.

În zilele următoare, Asociaţia a virat suma de 1.500 de lei în contul deschis în sprijinul fetiţei de 3 ani, Nagyi Nora, care are nevoie urgentă de bani pentru o operaţie vitală în Statele Unite ale Americii.

Ne-am gândit şi la copiii care practică un sport de performanţă, astfel suma de 1.500 de lei a fost direcţionată pentru susţinerea echipei de handbal fete a CSS VIITORUL, al Asociaţiei Judeţene de Handbal, în turneul PRESOV.

Luna ianuarie aduce alte fapte bune, susţinute cu mult drag şi entuziasm de membrele Asociaţiei.

„We speak… table tennis”

Vineri, la Sala Sporturilor, s-a desfăşurat sub egida asociaţiei noastre turneul de tenis de masa „Do you speak …table tennis”, destinat strângerii de fonduri pentru materialele de limba engleză ce completează cursurile organizate de Interstudia la Asociaţia Familia Regasită, prin grija colegei noastre Roxanei Moga.

Turneul s-a bucurat de prezenţa jucătoarei profesioniste de tenis de masă Andrada Vincze. Timp de două ore, aceasta a stat de vorbă cu copiii de la AFR şi le-a povestit despre viaţa ei de sportivă medaliată naţional şi internaţional. Copiii au îndrăgit-o de la bun început şi i-au pus o mulţime de întrebări, iar apoi au jucat tenis de masă împreună.

La turneu au participat 20 de jucători, susţinuţi de pe margine de doamnele din asociaţia noastră. Evenimentul a fost o adevărată muncă de echipă, în organizare implicându-se Edit Todoran, Oana Pele, Ramona Casian, Gina Scerbac, Carmen Cebuc, Mariana Casian, Dana Nicoară, Cristina Mihaela Pop.

S-a jucat „tare”, iar la sfârşitul campionatului toţi participanţii au primit diplome de participare pregătite de Alexandra Rus şi înmânate de doamnele AFA prezente la turneu. Toţi participanţii au primit pachete cu agende şi calendare pregătite cu grijă de Mihaela Miron şi cutii cu prăjituri aduse de Carmen Buzoianu. Locurile I, la adulţi şi copii, au primit câte o şampanie de la Nastaca Biji. Premiile au fost întregite de cutii cu dulciuri de la Mihaela Rus, preşedinta AFA, şi cu vouchere oferite de Jolidon, prin grija Olgăi Stanciu.

Andrada Vincze şi Rareş Sipos, o tânăra speranţă a tenisului de masa clujean, au jucat în final un meci demonstrativ. De asemenea, cu ocazia turneului, gemenele Klaudia şi Kristina de la AFR au fost selectate să facă tenis de masă la Clubul Sportiv Universitatea. Le dorim mult succes şi, de ce nu?, să ajungă să facă tenis de performanţă.

[nggallery id=44]

Donaţii de 50.000 de lei la Balul de Cristal AFA Cluj

Peste 240 de personalităţi din mediul de afaceri şi politic clujean au fost alături de noi la Balul de Cristal, un eveniment caritabil pe care l-am organizat vineri, 23 noiembrie, la Restaurantul Da Vinci. Cu această ocazie, invitaţii noştri inimoşi au făcut donaţii în valoare de aproximativ 50.000 de lei, aceste fonduri urmând să susţină o parte din proiectele asociaţiei.

“Este al treilea an în care organizăm un bal de caritate şi sunt mai mult decât fericită să constat că AFA a devenit un purtător de mesaj în comunitate. Tot ce am făcut până acum arată că ne pasă şi că împreună cu cei din jurul nostru suntem mai puternice. Când oameni buni din Cluj se întâlnesc, lucruri frumoase se împlinesc”, a declarat Mihaela Rus, preşedinta AFA Cluj.

Pe parcursul balului am participat cu toţii la o licitaţie de tip silent auction a unor obiecte de artă şi bijuterii din colecţiile noastre personale, precum şi la o tombolă a cărui mare premiu a fost un tablou în valoare de 2.000 de euro, semnat de pictorul clujean Paul Sima. Seara a fost condimentată cu momente artistice de excepţie susţinute de Trio Zamfirescu, recunoscuţi ca fiind cei mai buni interpreţi de chitară clasică din România, trupa David & The Six Martini Band, precum şi de un grup de balerine de la Opera Maghiară din Cluj.

Donaţiile strânse la Balul de Cristal se vor îndrepta către proiectele noastre de suflet. Astfel, vom continua campania „Minuni pentru căminele aflate în nevoie” prin care vom ajuta de Crăciun copii orfani şi bătrâni singuri, vom aduce un aport financiar la intervenţia chirurgicală de care are nevoie Yanis, un copilaş diagnosticat cu tumoră osoasă, vom susţine programul after-school al Liceului pentru Deficienţi de Vedere din Cluj şi vom premia studenţii inventivi din cadrul proiectului Fabrica de Antreprenori.

Le mulţumim tuturor celor care ne-au fost aproape şi în acest an şi ne-au susţinut cu atâta suflet!