Social

Donează cărţi pentru spitale la BookShow!

Clujenii care doresc să doneze cărţi pentru proiectul nostru „Mini-biblioteci pentru sănătate” pot face acest lucru în cadrul Târgului de Carte și Lectură pentru Suflet “BookShow”, care se desfăşoară în perioada 4-7 octombrie în vechiul Hotel Continental. Cărţile vor fi colectate într-un spaţiu amenajat special pentru acest lucru. Tututor celor donează o carte le oferim o fotografie făcută într-un studio profesionist amenajat pe perioada târgului la Hotel Continental.

Timp de patru zile, hotelul din inima orașului își va regăsi aura culturală prin evenimentele organizate în cadrul târgului de carte, pornind de la expoziții de pictură, fotografie, până la seri de poezie, cursuri de bune maniere în lectură, teatru și altele. Târgul se deschide joi, la ora 10.00, şi va oferi cărți la prețuri promoționale tuturor celor ce trec pragul Continentalului.

“Mini-bibliotecile pentru sănătate” au ajuns la Clinica de Pediatrie II

Cel mai recent proiect al asociaţiei noastre, “Mini-biblioteci pentru sănătate”, este în plină desfăşurare. Astăzi am instalat primele patru mini-biblioteci în Clinica de Pediatrie II.

Colegele noastre au aranjat rafturile cu drag astfel încât toţi copiii internaţi, dar şi părinţii acestora, să se bucure de cărţile şi revistele alese special pentru ei. Bibliotecile amplasate la etajele 1, 2, 3 si 4 nu au gestiune, aşadar cărţile se pot lua cu uşurinţă de copii spre a fi citite.

Ne dorim ca această acţiune să ajute pacienţii să treacă mai repede şi cu bine de perioada de internare. De asemenea, sperăm să îşi facă din cărţi nişte prieteni care îi vor însoţi toată viaţa. Le mulţumim tuturor celor care au susţinut şi susţin proiectul nostru. Suntem bucuroase că s-a dovedit înc-odată că există solidaritate şi bunăvoinţă printre clujeni şi nu numai.

[nggallery id=43]

Dăruim spitalelor clujene cărţi pentru pacienţii internaţi

Ne implicăm într-un nou proiect intitulat „Mini-biblioteci pentru sănătate”, în cadrul căruia dăruim spitalelor clujene cărţi, reviste, albume de artă pentru pacienţii internaţi şi aparţinătorii acestora. Volumele vor fi donate de noi, dar în acelaşi timp ne-am angajat în coordonarea unei ample campanii de colectare de cărţi şi reviste de la cetăţenii Clujului, de la edituri şi de la firmele de distribuţie presă.

Cărţile vor fi alese astfel încât să aibă un conţinut pozitiv, optimist, iar dacă sunt pentru copii să aibă imagini atrăgătoare şi vesele, astfel încât să abată gândurile negre şi îngrijorarea pacienţilor şi să vină în sprijinul tratamentului dat de medici. Primele spitale în care vom crea aceste mini-biblioteci sunt Clinicile de Pediatrie, Institutul Oncologic “Prof. Dr. Ion Chiricuţă”,  Institutul Inimii “Nicoale Stăncioiu”, Spitalul Clinic Muncipal.

„Conducerile spitalelor au fost foarte entuziasmate de această idee şi ne-au promis tot sprijinul lor. Nu vor fi biblioteci clasice, cu gestiune, şi nu ne temem că vom avea cărţi dispărute. Din contră, ne bucurăm dacă cineva decide să termine acasă cartea începută în spital. Asta înseamnă că s-a făcut bine mai repede, iar noi vom înlocui periodic cărţile lipsă”, a declarat Mihaela Rus, preşedinta AFA Cluj.

Clujenii care doresc să se implice în acest proiect ne pot oferi cărţi printr-un e-mail trimis pe adresa office@afacj.ro , iar echipa de voluntari a asociaţiei va asigura preluarea acestora. În acest sens, facem o invitaţie tuturor clujenilor să susţină acest proiect. Vă mulţumim!

Proiectul „Clujul are atitudine” continuă

Începând de azi, clujenii au posibilitatea să evalueze tot timpul anului modul în care instituţiile publice îşi desfăşoară activitatea în raport cu cetăţenii, datorită permanentizării proiectului nostru “Clujul are atitudine”.

Astfel, după ce în timpul centralizării rezultatelor primei etape a proiectului votarea pe site-ul www.clujulareatitudine.ro a fost oprită, din 25 iunie cetăţenii pot acorda în continuare note de la 1  la 10 instituţiilor publice ori de câte ori consideră necesar să aprecieze modul în care acestea funcţionează. De asemenea, site-ul va include de astăzi un grafic în care se va putea vedea evoluţia lunară a modului în care instituţiile sunt percepute de opinia publică.

Este un proiect de stimulare a democraţiei pe care am dorit de la bun început să-l transformăm într-un mecanism permanent, un barometru care să determine instituţiile publice să-şi îmbunătăţească relaţia cu cetăţenii. Iniţiativa noastră a fost foarte bine primită de comunitatea locală şi ne bucurăm că am pus la îndemâna instituţiilor un sistem constructiv, care le ajută în eficientizarea serviciilor oferite”, a declarat Mihaela Rus, preşedinta AFA Cluj.

Procesul de evaluare se va derula până în martie 2013, urmând ca în luna aprilie 2013 să aibă loc o nouă cercetare de tip cantitativ, care va urmări modul în care s-a îmbunătăţit activitatea instituţiilor evaluate. La încheierea unui an de evaluare, vom organiza o Gală în cadrul căruia vor fi premiate instituţiile care au întrunit cele mai bune aprecieri din partea opiniei publice.

Magie în bucătărie

Ne-am bucurat să luăm parte zilele trecute la o nouă activitate din cadrul proiectului nostru „Ore în dar”, dedicat copiiilor din Asociaţia „Familia Regăsită”. Mai exact, i-am învăţat pe copii să prepare sendvişuri sănătoare. „Profesoara” lor a fost colega noastră Ramona Casian. Ea a descins la AFR cu plasele pline de lipii, pâine, şuncă, somon afumat, unt, caşcaval, salată, ceapă, castraveţi, roşii şi rucolla.I-a rugat pe copii să se spele pe mâini şi le-a împărţit sarcinile. Fiecare a contribuit cu ceva: a spălat legume, a uns lipii şi pâine, a tăiat roşii sau castraveţi.

După ce toate au fost pregătite, Ramona le-a explicat cât de important e să mănânci hrană „vie”, să-ţi colorezi sendvişul cu roşii, ceapă, salată, castravete. Cu rucolla a avut puţin de furcă, deoarece copiii nu erau obişnuiţi cu gustul ei. După ce Ramona le-a explicat cât de bogată e îin vitamine, cutia de rucolla s-a terminat. La fel ca şi senvişurile gustoase şi arătoase. În final, după ce mesele s-au golit, copiii au spălat vasele şi au făcut curăţenie. După care au trecut la joacă.

[nggallery id=37]



Dezbatere publică „Clujul are atitudine”

Vineri, 25 mai, de la ora 13.00, la Piano Cazola, a avut loc dezbaterea publica pe tema rezultatelor proiectului nostru, „Clujul are atitudine”. Alături de Mihaela Rus, preşedinta AFA Cluj, şi Marius Mosoreanu, reprezentantul Centrului pentru Studiul Democraţie, partner cu noi în proiect, dezbaterea i-a avut ca invitaţi pe Traian Runcanu – şeful Direcţiei Evidenţa Populaţiei (Primăria Cluj-Napoca), Ligia Subţirică – arhitectul şef al oraşului, Oana Buzatu – purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Crina Grozavu – reprezentanta Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, Leontina Kovacs – directoarea Oficiului de Cadastru şi a Biroului de Publicitate Imobiliară, Ilie Rostogol – reprezentant al Direcţiei de Finanţe şi Mircea Radu – director al Comisariatului Judeţean de Protecţie a Consumatorului.

Moderator al evenimentului a fost jurnalistul Mihnea Măruţă, redactor-şef a Oradecluj.ro. Dezbaterea s-a bucurat de o audienţă formată din reprezentanţi ai presei, doamne din AFA, bloggeri şi voluntari AFA. Timp de două ore s-au analizat motivele pentru care, în urma evaluării cetăţenilor, nota medie a instituţiilor publice a fost 7. Reprezentanţii instituţiilor evaluate şi-au exprimat punctul de vedere şi au răspuns întrebărilor celor din sală.

„Noi, ca femei, suntem mai preocupate de armonia comunităţii. Proiectul a avut succes, dar nu dorim ca rezultatele să fie folosite în mod distructiv. Dorim să fie o bază de plecare pentru îmbunătăţirea activităţii funcţionarilor publici”, a declarat în încheiere Mihaela Rus.

[nggallery id=36]

Să facem din Cluj Capitala Bunului Simţ!

Am încheiat prima etapă a proiectului nostru „Clujul are atitudine”, realizat în parteneriat cu Centrul pentru Studiul Democraţiei, proiect prin care clujenii au putut evalua eficienţa şi profesionalismul instituţiilor publice.

Evaluarea a avut două componente: un vot online pe un site dedicat proiectului (www.clujulareatitudine.ro ) şi o cercetare cantitativă, făcută de operatori de interviu voluntari, coordonaţi de CSD. Eșantionul cercetării cantitative a fost format din 550 persoane, în timp ce în online s-au completat 430 de formulare. Proiectul a avut, în online, un reach de 72.000 de persoane din zona Clujului şi împrejurimi, 2.082 persoane participând efectiv la proiect prin vizite şi interacţiuni pe site sau în social media.

Rezultatele cercetării cantitative au fost făcute publice în cadrul unui cocktail ce a avut loc în această seară, la restaurantul Topaz, invitaţi la eveniment fiind reprezentanţi ai instituţiilor publice evaluate, membrele AFA, oameni de afaceri, politicieni, bloggeri şi presă.

„Cel mai important rezultat al acestui studiu nu este clasamentul instituţiilor, ci faptul că locuitorii Clujului au dovedit că au atitudine şi ştiu foarte bine ce îşi doresc, şi anume servicii publice de calitate. Proiectul nostru are un potențial ridicat de a schimba în bine calitatea serviciilor publice în Cluj-Napoca, ca urmare considerăm aceste rezultate doar o evaluare a stării de fapt, un punct 0 de plecare pentru o îmbunătăţire ulterioară a activităţii instituţiilor publice. În acelaşi timp, toată atitudine civică  constructivă ce s-a coagulat  în jurul proiectului nostru dorim să o canalizăm într-un crez comun, să o folosim în transformarea Clujului în Capitala Bunului Simţ. Sperăm ca toate forţele sociale, economice şi politice ale oraşului să îmbrăţişeze crezul nostru şi împreună să facem din Cluj un exemplu de bun simţ la nivel naţional”, a declarat Mihaela Rus, preşedinta AFA Cluj.

Rezultatele studiului se pot descărca prin click de aici.

Dorim ca rezultatele cercetării cantitative să fie utilizate constructiv la nivelul fiecărei instituţii şi să nu fie valorificate distructiv sau ca instrument politic.

Am lansat proiectul „Clujul are atitudine”

Prin proiectul „Clujul are atitudine”, pe care îl lansăm astăzi, dorim să dăm cetăţenilor clujeni posibilitatea de a evalua eficienţa şi profesionalismul instituţiilor publice cu care intră mai des în contact.

Proiectul se desfăşoară în perioada 4-24 mai, pe două componente: un vot online pe un site dedicat proiectului: www.clujulareatitudine.ro şi o cercetare cantitativă, făcută în parteneriat cu Centrul pentru Studiul Democraţiei.

„Prin acest proiect încercăm să mobilizăm clujenii şi să le trezim atitudinea civică. În acelaşi timp, iniţiem o evaluare a gradului de satisfacţie privind eficienţa instituţiilor cu care clujenii intră mai des în contact. Îmi doresc să fie un mecanism permanent, un fel de barometru, care să determine instituţiile publice să-şi îmbunătăţească relaţiile cu cetăţenii ”, a declarat Mihaela Rus, preşedinta AFA Cluj.

Invităm, astfel, toţi cetăţenii acestui oraş să se alăture demersului nostru, accesând site-ul www.clujulareatitudine.ro, unde vor putea nota de la 1 la 10 instituţiile publice. De asemenea, ei pot nominaliza şi vota instituţiile care nu se regăsesc în lista de evaluare şi pot lăsa comentarii.

Rezultatele evaluării vor fi făcute publice în 24 mai, iar în 25 mai va avea loc o dezbatere publică pe tema rezultatelor şi a modului în care pot fi îmbunătăţite serviciile instituţiilor publice.