Ştiri şi evenimente

AFA susţine Teatrul Naţional Cluj

Anul acesta, AFA susţine Teatrul Naţional Cluj, datorită unui parteneriat de lungă durată încheiat în această toamnă. Din dorinţa de a susţine excelenţa, viaţa artistică şi culturală a oraşului, am ales să fim alături de cei care an de an, în fiecare stagiune sau în cadrul Întâlnirilor Internaţionale de la Cluj şi-au propus identificarea temelor spectaculare sau a textelor care ar putea constitui o bază solidă de promovare a spiritualităţii româneşti în lume, dar şi concentrarea pe asupra unei personalităţi teatrale şi culturale româneşti de marcă, urmărindu-se promovarea teatrului românesc şi redimensionarea corectă a imaginii României în spaţiul naţional, european sau internaţional.

Anul acesta, Teatrul Naţional Cluj în cadrul acestor Întâlniri Internaţionale, pe lângă cele 10 spectacole de teatru, lansări de carte, expoziţii, conferinţe, a iniţiat un nou program intitulat PREMIILE TEATRULUI NAŢIONAL,  cu scopul de a recompensa cei mai buni artişti şi spectacolele din stagiunea precedentă.

Astfel, în cadrul Întâlnirilor Internaţionale de la Cluj, ediţia a IV-a (8-12 octombrie 2014) – CĂILE LIBERTĂŢII, am oferit premiul pentru cea mai bună actriţă în rol secundar Rominei Merei, pentru rolul „Portăreasa” din spectacolul „Ce nemaipomenită aiureală” de Eugen Ionesco şi „Mireasa” de Aureliu Manea. Doamna Edit Todoran, vicepreşedinte AFA, a oferit premiul din partea Asociaţiei.

1 (600 x 400)2 (392 x 600)

 

Mini-spectacolul copiilor de la AFR

Aseară, am participat cu mult drag la mini-spectacolul copiilor de la AFR (Familia Regăsită). Pentru că Asociaţia Femeilor de Afaceri a susţinut, începând cu 1 iulie, Şcoala de Vară a celor 16 copii, care au avut parte şi anul acesta de o vară muzicală, am fost invitatele de onoare la reprezentaţia lor.

Timp de două luni şi jumatate, copiii au avut în fiecare săptămână 6 ore de muzică şi dans. Mai mult, cei care au dovedit talent au avut parte de ore suplimentare. A fost cazul Rebeccăi, de al cărei suflet s-a lipit chitara. Ea a avut permisiunea să ia instrumentul acasă, iar la serbare a cântat o piesă în întregime.
Alt caz a fost cel al Patriciei care a excelat la voce, iar Ligia Popa, profesoara de canto, i-a acordat atenţie suplimentară. Ca urmare, la serbare a cântat două piese, dintre care una în limba engleză.

Îi mulţumim colegei noastre Roxana Moga şi Interstudia, încă o dată, pentru orele de limba engleză oferite copiilor.

Copiii au fost „vrăjiţi” de Andrei, profesorul de dans. De când l-au cunoscut, pauzele lor au fost alocate în întregime încercărilor de a-i imita „figurile”.
Cei 16 copii, împreună cu profesorii Andrei Groza, Viorela Cioban, Ligia şi Marius Popa de la The Beat ne-au emoţionat şi am asistat cu mare drag la un spectacol minunat, plin de energie.

Vă mulţumim şi vă dorim succes!

10703805_4533858922425_1807038338870517433_n 1526353_4533856882374_7545663080660476485_n 1533805_4533857602392_5440738011719962154_n 1896825_4533857802397_6334111096263747065_n 1962790_4533862802522_3201977858715837948_n 1966690_4533857242383_3632599707802051888_n 10457153_4533861842498_3332917629035046776_n 10628251_4533853562291_1778305406703067662_n 10649570_4533861162481_4048223157362051863_n 10653518_4533858402412_403795678532676383_n 10690284_4533854322310_7612398585885575222_n

AFA, sponsor al Emergency Medicine Summer School – Arieşeni

Societatea Studenţească de Chirurgie din România (SSCR) filiala Cluj a organizat a doua ediţie a şcolii de vară Emergency Medicine Summer School (EMSS), în colaborare cu Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) “Iuliu Haţieganu” Cluj-Napoca, Serviciul Mobil de Urgenţă Reanimare şi Descarcerare (SMURD) Cluj-Napoca şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) “Avram Iancu” al judeţului Cluj.

EMSS 2014 s-a desfaşurat la Arieşeni, în perioada 24 – 31 August 2014, iar AFA a fost sponsor de platină al acestei tabere al cărei scop principal este acela de a oferi studenţilor la medicină, din anii I-VI de studiu, posibilitatea de a-şi îmbogăţi cunoştinţele teoretice, dar mai ales pe cele practice în managementul unui pacient politraumatizat. Tematica a fost axată pe tratamentul medical de urgenţă si al plăgilor traumatice, în prespital şi spital.

Ca şi prim obiectiv, EMSS 2014 şi-a propus promovarea în toate centrele universitare medicale din ţară şi selectarea a 32 de participanţi.

Workshop-ul de traumă şi medicină de urgenţă din cadrul EMSS a instruit pe cei 32 de studenţi si tineri medici din toate centrele universitare din ţară pentru situaţii de urgenţă. Acestora li s-au alăturat un număr de aproximativ 20 de instructori dintre care traineri studenţi ai SSCR Cluj, paramedici SMURD Cluj, şi nu în cele din urmă aproximativ 20 de medici specialişti si primari cu specializarea în medicină de urgenţă, medicina montană, anestezie terapie-intensivă, boli infecţioase, membri ai Spitalului Judeţean de Urgenţă Cluj şi a Universităţii de Medicină şi Farmacie Cluj-Napoca.

Menţionăm participarea ca instructor a dr. Adela Golea, medic şef UPU-SMURD Cluj – şef de lucrări, dr. Cristian Ursu, medic coordonator SMURD Cluj împreuna cu 5 instructori, membri ISU Cluj printre care lt. col. Ion Moldovan – inspector-şef, Vasile Şomlea – general în rezervă – şi maior Ioan Dorel Tulai – Comandant al Detaşamentului de Pompieri Cluj-Napoca. Dr. Raed Arafat a fost invitat de onoare.

Vă dorim succes şi multă prezenţă de spirit în situaţii de urgenţă!

AFA susţine proiectul „Toţi copiii azi zâmbesc”

Începând din această toamnă, AFA susţine proiectul Fundaţiei Someş „Toţi copiii azi zâmbesc”. Proiectul are ca scop prevenirea abandonului scolar pe raza celor 11 comune arondate municipiului Dej şi este unul extrem de ambiţios, deoarece necesită resurse materiale şi umane importante.

copii dej1 (600 x 450)

Fundaţia Someş a iniţiat proiectul „Toţi copiii azi zâmbesc” chiar în ziua de Crăciun a anului 2013. De atunci, s-a acţionat pe raza comunelor Vad, Căşeiu, Mica, Chiuieşti, Jichişu de Jos.

copii dej 5 (450 x 600)

Pentru că înţelegem cât de importantă este educaţia, susţinem proiectul „Toţii copiii azi zâmbesc”, astfel încât obiectivele să poată fi atinse în cel mai scurt timp posibil. Primul obiectiv al proiectului constă în realizarea unei baze de date cu toţi copiii aflaţi în pericol de abandon scolar, iar apoi este necesară intervenţia propriu-zisă, identificarea cauzelor şi rezolvarea lor.

copii dej3 (600 x 450)*

Fundaţia Someş a luat fiinţă în 2010, iar din 2013 datorită directorului de programe Magdalena Rus s-au iniţiat şi finalizat câteva proiecte importante:

„Nici un copil nu învaţă la lumânare”, un proiect care a avut ca scop introducerea curentului electric în locuinţa a doi copii minori aflaţi în grija tatălui. Astfel, în 3 luni a fost realizată o reţea de curent de 400 de metri, a fost renovată şi mobilată casa în care locuiesc cei doi copii.

„Micii Andrei” este un alt proiect care are ca scop susţinerea şi îndrumarea unui grup de elevi pentru participarea la acţiuni de ecologizare, umanitare, ale comunităţii în care trăiesc.

„Tu ne spui o poezie, noi îţi dăm o jucarie” este un proiect care şi-a propus să identifice tineri talentaţi şi să-i susţină ulterior în cadrul unui cerc de pictură şi a unui cenaclu literar.

„Nici un copil fără şosete” proiect în cadrul căruia au fost dăruite, în luna decembrie, peste 300 de perechi de şosete, de la donatori sau tricotate de voluntari ai Fundaţiei Someş.

„Vreau sa traiesc liber” care înfiinţează un centru de recreere pentru copiii proveniţi din familii cu venituri modeste.

copii dej6 (600 x 450)

 

SHEnspire, ediţia a 9-a

Joi, 24 iulie 2014, a avut loc ediţia a 9-a SHEnspire, la care colegele noastre Andrea Vâţă-Dienes, pe care o ştim cu toţii sub numele de Aminda, şi Rodica Pop ne-au introdus în atmosfera companiilor pe care le conduc şi a proiectelor în care se implică.

Aminda a studiat Științele Politice în cadrul FSPAC și are experiență atât în zona developmentului imobiliar, cât și a managementului artistic. Este artist, muzician, trainer şi manager Art’s Cool, dar ambiţiile sale sunt legate de dezvoltarea unor proiecte în  care tinerii şi adulţii să-şi poată urma pasiunile. La această ediţie SHEnspire, ea a vorbit despre „GoMonkeys” – The Saturday School, un proiect deschis oamenilor tineri, la propriu şi la figurat.

Rodica Pop conduce compania imobiliară SC Consulting 4 You, iar prezentarea sa de joi – „Bringing the best to everyone we touch!” – Inspiraţia Ta, Visul Tău, Misiunea Noastră – ne-a demonstrat că este tipul de manager care caută soluţii moderne de sporire a productivităţii muncii în compania sa. Începând din această lună, compania sa derulează un proiect social prin care încasările zilei de 4 ale fiecărei luni vor fi donate unor cauze sociale.

Ediţia a 9-a SHEnspire a adunat la un loc voluntari AFA, reprezentanţi ai Clubului Oamenilor de Afaceri vorbitori de limba germană(DWNT), dar şi antreprenori şi femei de afaceri din următoarele companii:  AQUINA,  BKS, DELOITTE, POLICLINICA REGINA MARIA, ARHI-GEDA, INTERPRINT, CAPAROL, EUROPROFIL, FOTOCOLAJ, COMMODO, HOVAL, EUROCONT &AUDIT, SOIREE(French Pianao Bar), MAKKAI&CO, LUNA CLEANING, GETA UNGUREAN, PROFILES INTERNATIONAL, NASTICOM, INODOR STONE (piatră naturală), IMPRESS, LIFENASIUM, EBS, MAX RELAX, NAIL BOUTIQUE, KINETOTEAM, LUPP PROJEKT TRANSILVANIA, BCR, MOBILĂ OUTLET, CENTRUL MEDICAL MEDSAN, INSPECTORATUL DE POLIŢIE CLUJ, HEFEX, PAVIMAT, JAIS DECOR, MEDIA INVEST, GANO EXCEL, GRUP DASS, BAROQUE, SUN GARDEN RESORT(GOLF), ART’S COOL, CONSULTING 4 YOU, PROMETHEA SAN.

Proiectul SHEnspire este un eveniment de business networking care se adresează antreprenoarelor sau femeilor care doresc să-şi dezvolte o carieră. SHEnspire urmăreşte promovarea afacerilor doamnelor din AFA, precum şi stabilirea de noi parteneriate.

AFA susţine Şcoala de Vară a copiilor de la Familia Regăsită

Asociaţia Femeilor de Afaceri susţine, din 1 iulie, Şcoala de Vară a copiilor de la Familia Regăsită. Astfel, cei 16 copii vor avea parte şi anul acesta de o vară muzicală, deoarece, de doua ori pe săptămână, petrec trei ore de studiu şi relaxare, alături de profesorii Ligia şi Marius Popa de la The Beat. Cursurile de muzică se vor încheia în luna septembrie, când va fi organizat şi un mini-spectacol.

Copii Familia Regasita
Fondurile necesare Şcolii de Vară sunt asigurate anul acesta din trei surse:

  • Prima sursă, cea tradiţională, provine din vânzarea mărţişoarelor din piele, executate de copiii de la Familia Regăsita cu sprijinul câtorva membre AFA care au pus la dispoziţie materialele: Mioara Râhlea, Mihaela Miron şi Edit Todoran.
  • O altă parte, vine din partea colegei noastre Olimpia Brandhuber, care a donat o sumă generoasă ca urmare a evenimentului “Doamnele din  spatele perlelor de şampanie”, care a avut loc în luna martie a acestui an.
  • Cea de a treia susţinere a Şcolii de vară vine din partea Asociaţiei Femeilor de Afaceri.

Pe lângă orele de muzică, membrele AFA, coordonate de colega noastră Edit Todoran, se implică şi în organizarea unor întâlniri ale copiilor cu profesionişti din diverse domenii de activitate, în cadrul programului” Meseria, brăţară de aur”.
Invitaţii noştri vor povesti copiilor despre drumul parcurs, din punct de vedere profesional, dar şi despre satisfacţiile pe care ţi le aduce o meserie care ţi se potriveşte.

Şi ca să poată studia liniştiţi muzică în vacanţă, înainte de a începe Şcoala de Vară, copiilor li s-au facut vizitele medicale la Centrul Medical Medsan, datorită implicării colegei noastre Dana Gânscă şi a fondurilor asigurate prin „Cercul de donatori Cluj”.

Cluj Business Days, ediţia a 15-a

Sub un nou concept de design şi de brand, Cluj Business Days va avea loc în perioada 9-10 iulie, în incinta Grand Hotel Italia. Evenimentul, ajuns la ediţia a 15-a, a pregătit un program complex de acţiuni, ce va include câteva premiere importante pentru mediul antreprenorial, dintre care pasul esenţial este internaţionalizarea evenimentului.

Business days

„Proiectele Business Days intră într-o nouă etapă.  Ne pregătim pentru trecerea la faza de dezvoltare internaţională. Credem că în cei patru ani şi jumătate am crescut,  ne-am dezvoltat, ne-am maturizat şi am reuşit să înţelegem foarte bine mediul de business din ţara noastră”, declară Laszlo Pacso, fondator şi coordonator  proiecte Business Days. “Anul acesta am început să dezvoltăm relaţiile cu ambasadele, consulatele şi camerele de comerţ bilaterale, pentru a încuraja atragerea de investitori şi pentru a dezvolta schimburile economice cu ţara noastră. Primele proiecte implementate pe platforma Business Days, în cadrul evenimentelor Business Days, sunt serile de business networking internaţionale, create în special pentru a facilita interacţiunea între companiile interesate de a genera afaceri în România şi oameni de afaceri din ţara noastră. Primele astfel de seri vor fi organizate în cadrul Cluj Business Days, cu sprijinul Consulatului Ungariei, Ambasadei Austriei, Consulatului Olandei, Camerei de Comerţ şi Industrie România-Israel, Clubului de afaceri German şi alte organizaţii bilaterale de oameni de afaceri prezente în ţara noastră”, mai spune Laszo Pacso.

castigator marele premiu

Odată cu această nouă etapă, s-a simţit nevoia unui brand nou, care să comunice în mod simplu şi puternic ceea ce este Business Days: o platforma unică în mediul de afaceri din ţară noastră, care s-a dezvoltat de la un simplu proiect la un fenomen şi care atrage tot mai mulţi simpatizanţi, care aleg să se implice şi vor să ajute la susţinerea creării de noi afaceri şi stimularea spiritului antreprenorial.

Cluj Business Days vine în sprijinul dezvoltării afacerilor printr-un mix complex de activităţi:
Conferinţe şi workshop-uri
 – axate pe modalităţi de a creşte vânzările, de a îmbunătăţi relaţia cu clienţii existenţi, pe managementul şi coordonarea mai eficientă a echipelor, atragerea talentelor şi mai ales menţinerea celor foarte buni în echipă, pe găsirea surselor accesibile de finanţare, gestionarea eficientă a resurselor financiare, pe creşterea productivităţii, pe capacitatea de a folosi tehnologia pentru optimizarea şi creşterea afacerilor, de a înţelege legile care guvernează afacerile, de a gestiona riscurile, de a dezvoltă abilităţile de comunicare şi de inter-relaţionare, de a înţelege principiile corecte de branding şi poziţionare.
Facilităţi şi programe de accelerare pentru startup-uri prin mentoring, creşterea afacerii, vânzare şi marketing de produs.
Sesiuni de business networking prin aplicaţia meet me, întâlniri şi recepţii internaţionale, la care vor participa comunităţile olandeze, austriece, nemţeşti, ungureşti, franceze dar şi alte comunităţi interesate să dezvolte afaceri în zonă;
Workshop-uri speciale: „Leadership şi muzică” (susţinut de Maestrul Giorgio Fabbri) şi „Marketing and sales în the global context” (susţinut de Paul J.R. Renaud, Professor Maastricht School).

În plus, în cadrul evenimentului, va fi lansat Acceleratorul de vânzări, un proiect ce are rolul de a-i ajuta pe tinerii talentaţi în arta vânzărilor să îşi dezvolte abilităţile.

Înscrierile se pot face accesând site-ul Business Days. Până pe data de 23 iunie 2014, ora 24.00, este în vigoare oferta de tip early-bird, prin care oricine poate participa la eveniment cu o reducere din start de 15% la orice tip de acces.

Tipurile de acces de tipul BASIC şi PREMIUM sunt MULTIPASS şi permit accesul la eveniment cu acelaşi badge pentru mai multe persoane, nu în acelaşi timp. Studenţii beneficiază de 50% reducere pe baza carnetului de student, însă pentru ei există un număr limitat de locuri.

Informatii despre speakerii implicaţi în eveniment găsiţi aici.

Cluj Business Days este un eveniment organizat de ADeSCO (Asociaţia Dezvoltatorilor de Soluţii de Comunicare Online) şi Newfield Consulting. ADeSCO este o organizaţie non-profit al cărei scop este acela de a crea o cultură antreprenorială sănătoasă şi durabilă în România.

SHEnspire, ediţia a 8-a

Restaurantul Hermes a găzduit, pe 15 aprilie, cea de a 8-a ediţie SHEnspire. Am petrecut o seară extraordinară în care colegele noastre Monica Dragu-Covriga, Cristina Mihaela Pop şi Nastaca Biji ne-au inspirat cu poveştile lor de viaţă şi business şi ne-au demonstrat, încă o dată, că tot ceea ce facem cu pasiune are şanse maxime de reuşită.

Monica Dragu-Covriga

Seara a început cu  prezentarea Monicăi Dragu-Covriga, care a vorbit despre parcursul şi experienţa sa profesională, despre platforma educaţională Lifenasium – creată pentru copii şi tineri, pe care o coordonează. JOB&JOY – Journey to my professional becoming, nu este numai numele prezentării susţinute de colega noastră, ci şi cel mai recent proiect în care ea se implică, un training pentru liceeni despre cum să-ţi valorizezi personalitatea în alegerea profesiei. Dincolo de viaţa profesională, Monica se bucură să fie zi de zi alături de familia ei.

Cristina Mihaela Pop

Cristina Mihaela Pop ne-a vorbit despre plăcerea de a face ceea ce îţi place şi nevoia de a deveni cel mai bun, atunci când te apuci să faci ceva. Dincolo de aparenţe e foarte multă muncă, entuziasm şi implicare. Cristina munceşte alături de tatăl ei de peste 20 ani, în calitate de director de dezvoltare, dar şi alături de soţul ei în cadrul unei companii de consultanţă economică. Cu toate acestea, are timp şi de proiecte de comunicare, de horticultură, dar şi de familie.

Nastaca Biji

Nastaca Biji – conduce din 1993 un business de succes, Nasticom Impex SRL. Deşi startul companiei Nasticom este pe ramura de distribuţie, aceasta s-a dezvoltat ulterior şi pe cea de retail prin înfiinţarea lanţului de magazine Nasti&Co, însă distribuţia ocupă, în continuare, 50% din cifra de afaceri. Odată cu extinderea portofoliului, prin dezvoltarea lanțului de magazine Nasti&Co și achiziționarea restaurantului Hermes, s-au implicat în afaceri și cei doi copii, Maria și Bogdan.

Surprizele serii SHEnspire – ediţia a 8-a au fost invitaţii speciali ai colegelor noastre: Margareta Dragu şi colecţia ei de goblenuri, copiii artişti conduşi de Marius şi Ligia Popa şi Bogdan Gheorghe, somelier Domeniile Tohani.