Ştiri şi evenimente

AFA susţine Cluj Business Days

În perioada 25-26 septembrie, va avea loc la Cluj-Napoca cea de-a 12-a ediţie din suita de evenimente Business Days.

Asociaţia Femeilor de Afaceri susţine acest eveniment care îşi propune să ofere „inspiraţie, experienţă şi oportunităţi celor care vor să genereze valoare în România”. Mai mult, comunitatea de afaceri din Cluj şi din întreaga zonă centrală a ţării va avea ocazia să se conecteze la preocupările şi soluţiile de ultimă oră legate de succesul în business, alături de 60 de speakeri de top din ţara noastră (antreprenori, manageri din companii de top, investitori, experţi în diverse domenii). Discuţiile, reunite sub tema generică „Antreprenoriat şi management de succes”, vor fi prilejuite de cele 16 workshopuri, 4 conferinţe şi 4 mese rotunde din cele două zile ale evenimentului.

Ediţia de la Cluj-Napoca este cel de-al treilea eveniment din seria celor patru din acest an şi va fi găzduit de Grand Hotel Italia.

SHEnspire, ediţia a VI-a

Proiectul nostru SHEnspire a ajuns la ediţia a VI-a, iar evenimentul a avut loc joi, 22 august, de la ora 18, la Centrul de Excelenţă în Dezvoltare de Produs.

SHEnspire se adresează femeilor antreprenor sau celor care doresc să-şi dezvolte o carieră, promovează afacerile membrelor AFA şi face posibilă stabilirea de noi parteneriate.

În ediţia de joi, Renata Brumaru şi Monica Ursu au vorbit despre mediere, cea mai civilizată cale de rezolvare a conflictelor, Anca Cozma, administrator Media Invest, ne-a demonstrat că o femeie de afaceri fericită îmbină planul personal cu cel professional fără nicio problemă. În final, Daniela Ghişa, managerul firmei DABO & B, a dat “gust, savoare şi aromă” evenimentului, pentru că afacerea sa este una… dulce, laboratorul de cofetărie Chocodor.

[nggallery id=51]

Networking de vară

Joi, 8 august 2013, am deschis porţile voluntarilor, viitoarelor membre AFA, tuturor femeilor de afaceri dornice să comunice cu noi. Astfel, am iniţiat un eveniment de networking care va continua cu alte întâlniri desfăşurate sub umbrela “Performanţă la puterea a 7-a”.

Ne-am bucurat de o seară excepţională, la care au participat, alături de membrele AFA, antreprenori, manageri, directori de vânzări, marketing sau resurse umane din mediul de afaceri clujean.

Întâlnirea a avut loc la „Centrul de excelenţă în dezvoltare de produs”, de pe strada Decebal, nr. 17A.

[nggallery id=50]

Gala UAD – un spectacol de succes!

Sâmbătă, 29 iunie 2013, a avut loc ediţia a XIX-a a Galei Absolvenţilor Universităţii de Artă şi Design (UAD), fenomen unic în peisajul învăţământului universitar artistic din România. Ca în fiecare an, Gala a fost coordonată de colega noastră lector univ. dr. Elena Basso-Stănescu, ajutată fiind de designerul Lucian Broscăţean.

Asociaţia noastră a fost alături şi în acest an de Gala UAD, colegele noastre Mihaela Rus/Vitrina Advertising, Mihaela Miron/Impress, Olga Stanciu/Jolidon şi Flacăra, Loredana Florea/Casa cu Flori implicându-se direct în organizare.

Absolvenţii specializării Modă – Design vestimentar au avut ocazia de a-şi prezenta în faţa unui public de specialitate, şi nu numai, creaţiile care fac parte din 24 de colecţii – 20 de licenţă şi 4 de master. Prototipurile colecţiilor au fost realizate în cadrul Atelierului UAD de Fashion Design, unele dintre ele fiind transpuse în realitate cu sprijinul unor parteneri importanţi din industrie – Jolidon şi Inedit Satu-Mare.

Temele abordate în colecţiile prezentate pe catwalkul de la Grand Hotel Italia au explorat elemente tradiţionale, istorice, au cautat conexiuni culturale, s-au inspirat din subculturile urbane. Structurile textile au fost realizate manual, imprimate clasic sau digital, artiştii au folosit tehnici şi materiale neconvenţionale, încercând să se adapteze cât mai bine stilului de viaţă contemporan şi să se facă remarcaţi prin creativitate şi ineditul abordării. Nimic nu a fost lăsat pe dinafară, pentru a completa imaginea complexă şi profesionistă: styling, coregrafie scenică, muzică.

Încă o dată, dacă mai era nevoie, Elena Basso-Stănescu, în calitate de coordonator al întregii Gale UAD, a dezvălui potenţialul fantastic al şcolii de artă clujene. Profesionalismul şi atenţia la detalii ne fac să-i spunem colegei noastre, cu infinită mândrie: Felicitări!

Am organizat Conferinţa Naţională CAFA, ediţia a XI-a

Deoarece în acest an asigurăm secretariatul Coaliţiei Asociaţiei Femeilor de Afaceri (CAFA) din România, am avut plăcerea de a organiza la Cluj cea de-a XI-a ediţie a Conferinţei Naţionale CAFA. Astfel, în 30-31 mai am reuşit să aducem în oraşul nostru nume mari la gen feminin din businessul românesc. Pe lângă femeile de afaceri din asociaţiile care formează CAFA, ne-au onorat cu prezenţa şi alte doamne de succes, persoane publice, care ne-au împărtăşit din experienţa lor.

Conferinţa a fost structurată pe patru paneluri, care s-au desfăşurat pe parcursul a două zile pline şi frumoase. S-a vorbit despre leadership, provocări, investiţii, proiecte, educaţie şi, în special, despre excelenţă în profesie. Speakerii evenimentului, în ordinea susţinerii prezentărilor, au fost:

Panel I

Mihaela Rus, director general Vitrina Advertising, preşedinte AFA Cluj
Doina Pulbere, manager companie Mereu Tânăr SRL, secretar general AFAFCI Braşov
Gabriela Chiriac, administrator Altexim, preşedinte AFIR Galaţi
Delicia Dîrlău, director Sabalex, AFM Râmnicu Vâlcea
Cornelia Nagy, director general Napotex, vicepreşedinte AFA Cluj

Panel II

Maria Grapini, ministru delegat pentru IMM, Turism şi Mediu de Afaceri, AFAR Timişoara
Norica Nicolai, europarlamentar PNL
Anca Vlad, preşedinte Grupului Fildas-Catena, ADAF Bucureşti
Aurelia Cristea, deputat PSD de Cluj
Lucia Morariu, director general EXIMTUR, AFA Cluj

Panel III

Simona Cenţiu, Regional Manager Central-North Area Eximbank
Amalia Sterescu, Sr. Business Consultant
Simona Baciu, fondator Transylvania College, AFA Cluj
Eusebiu Burcaş, financial coach
Darius Groza, web division director Vitrina Advertising

Panel IV

Adriana Lobdă, director Deloitte Cluj, AFA Cluj
Carmen Cebuc, administrator EuroCont Serv, AFA Cluj
Olga Stanciu, director adjunct Jolidon, AFA Cluj
Elena Basso-Stănescu, lector universitar doctor UAD, AFA Cluj

La conferinţă au luat parte peste 120 de femei de afaceri, reprezentând Asociaţia Femeilor de Afaceri şi a Femeilor Conducătoare de Întreprinderi (AFAFCI) Braşov, Asociaţia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin (ADAF) Bucureşti, Asociaţia Femeilor din România (AFR) Bucureşti, Asociaţia Oportunităţi de Afaceri pentru Femei (ASOAF-BOW) filiala Botoşani, Asociaţia Oportunităţi de Afaceri pentru Femei (ASOAF-BOW) filiala Râmnicu Vâlcea, Asociaţia Femeilor Întreprinzătoare din România (AFIR) Galaţi, Asociaţia Femeilor Manager (AFM) Râmnicu Vâlcea, Asociaţia Femeilor Antreprenor din România (AFAR) Timişoara şi Asociaţia Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj.

Cu această ocazie, filialele Botoşani, Dâmboviţa, Slobozia şi Râmnicu Vâlcea a Asociaţiei Oportunităţi de Afaceri pentru Femei (ASOAF-BOW) Bucureşti au fost primite ca membre simpatizante CAFA. Conferinţa a avut parte şi de momente de relaxare, oaspetele noastre fiind invitate să participe la Gala Excelenţei la Feminin şi deschiderea Festivalului de Film Transilvania, să viziteze Salina de la Turdă şi să socializeze împreună la Piano Cazola, una dintre cafenelele noastre dragi.

Ne-am bucurat să le fim gazde şi să reuşim să întărim prin acest eveniment Coaliţia. Nu am fi reuşit acest lucru fără suportul necondiţionat al partnerilor noştri, cărora le mulţumim înc-odată: EXIMTUR – partener oficial, Eximbank – partener principal, Rollstar, TVR Cluj, Radio Cluj, Napotex, Casa cu Flori, Hotel City Plaza şi Vitrina Advertising.

[nggallery id=48]

Uleiurile Luna Solai, succes la Londra

Uleiurile presate la rece Luna Solai, produse de compania Feliciei Tulai, au fost singurele uleiuri din România prezente la târgul IFE 2013 – International Food&Drink Event de la Londra. Vizitatorii au fost încântaţi de gustul autentic al uleiurilor de floarea soarelui, dovleac, in şi, mai ales, de noul intrat în scenă – uleiul de nucă.

Momentele delicioase au fost degustările de uleiuri cu pâine bio produsă de Cluj de către Organic Backery, culminând cu cele de înghetaţă de vanilie cu ulei de nucă şi de dovleac.

La târg au participat peste 50 de firme româneşti din domeniul industriei alimentare, standul fiind vizitat de Ion Jinga, ambasadorul României la Londra, Valentin Soneriu, ministrul secretar de stat în Ministerul Agriculturii, Răzvan Marc, şeful biroului de promovare turistică a României la Londra, Ioan Oleleu, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj.

Paul Bloomfield, bucătar profesionist, profesor la Oxford şi iubitor al bucătăriei din Transilvania, a trecut şi el pragul standului românesc şi a felicitat echipa Luna Solai pentru schimbarea de imagine a produselor şi pentru gustul deosebit al uleiurilor.

O felicităm şi noi pe Felicia şi ne bucurăm din suflet pentru ea!

[nggallery id=47]

AFA, partener al conferinţei “The Woman”

În 7 martie, Clujul va fi gazda celei de-a doua ediţii a conferinţe de business feminin “The Woman”, un eveniment organizat de Libero Events şi susţinut încă din primul an de asociaţia noastră. “The Woman” va avea loc la Grand Hotel Italia şi este structurată atât pe paneluri de debate-uri, cât şi pe workshopuri şi prezentări.

Dacă în 2012, speaker invitat din partea asociaţiei a fost Mihaela Rus, director general Vitrina Advertising şi preşedinta AFA, la ediţia aceasta va vorbi colega noastră Olga Stanciu, director general adjunct al companiei Jolidon.

Prima conferinţă, cu tema „Leader sau manager”, va fi susţinută de Amalia Sterescu, ce are o experienţă de leadership de 14 ani în multinaţionale americane, mai mult de 5 start-up-uri intraprenoriale la activ şi 8 ani s-a specializat de management al operaţiunilor de suport vânzări prin telefon.

Subiectul va fi abordat şi de Raluca Georgescu, o invitată care are doar 27 de ani, însă este country manager la Allegro România, pune la punct evenimente cu focus pe antreprenoriat în IT şi conduce un proiect de publishing.

„Stilul personal în afaceri” este subiectul prezentării susţinută de Irina Markovits, consultant de ştiri, personal shoper şi jurnalist de modă.

O altă invitată va fi Bibiana Stanciulov, fondatoarea popularului brand Magiun de Topoloveni, care va vorbi despre „Arta Războiului în business”. Pe aceeaşi temă, dar cu o altă abordare va discuta şi Elena Grecu, avocat şi consilier proprietate intelectuală, fondatoare a site-ului  avocatiitai.ro.

Va fi prezentă şi Andreea Marin, care va fiscuta pe tema „Branding personal şi pasiunea în muncă” şi va prezinta proiectul „Fundaţiei Preţuieşte Viaţa”, beneficiara acţiunii caritabile a acestei ediţii „The Woman”.

„PR like a rockstar” este tema pe care o va aborda Larisa Petrini, managing partner la Saatchi&Saatchi. Programul conferinţei va mai cuprinde prezentarea unor aplicaţii de business pe care o femeie de afaceri trebuie să le aibă pe telefonul mobil sau workshopuri.

Conferinţa va fi continuată cu seara VIP, unde vor avea loc degustări de vin, expoziţii de bijuterii, prezentări de modă şi lansare de carte.

Dacă doriţi să luaţi parte la acest eveniment de business networking, vă puteţi înscrie printr-o aplicaţie pe care o găsiţi pe site-ul conferinţei: www.thewoman.ro.

 

Show Jolidon la Salonul de Lenjerie de la Paris

Panglici, ornamente vintage, transparenţe subtile şi evocarea istoriei corsetăriei sunt elementele cu care show-urile Jolidon, compania al cărei director adjunct este colega Olga Stanciu, au făcut senzaţie la cel mai important eveniment mondiale dedicat lenjeriei – Salon International de la Lingerie Paris. Participarea companiei clujene la acest eveniment de referinţă a stat sub semnul unei duble aniversări: împlinirea a 50 de ani de la inaugurarea faimosului salon din capitala Franţei şi, totodată, 20 de ani de la înfiinţarea Jolidon.

Ediţia omagială a avut loc într-un decor de poveste cu adevărate „igluuri” albe, ingenios executate, argintate de ninsoarea luminilor de “zăpadă”. Artiştii Jolidon au creat special pentru salonul parizian ornamente create manual, elemente vintage, colaje, decupaje şi asocieri surprinzătoare de materiale, texturi şi motive ca florile, plicurile, panglicile sau etern femininele fundiţe. A fost creat un „tablou al bufniţelor creative”, evocarea istoriei corsetăriei pentru a sugera „secretul meseriei asociat cadoului care ajunge la timp”. Tematica vintage handmade astfel abordată a făcut ca standul Jolidon să fie unul dintre cele mai populare de la această ediţie a salonului.

În fiecare zi a evenimentului oaspeţii au avut parte de câte cinci prezentări spectaculoase a lenjeriei create la Cluj, alături de trupa de balet condusă de Edi Stancu.

Organizatorii au ales brandul Jolidon pentru finalul spectacolului de modă prilejuit de marea aniversare a salonului, iar piesele de rezistenţă ale colecţiilor au fost selecţionate în toate expoziţiile şi forumurile organizate în cadrul salonului. Salonul de Lenjerie de la Paris a fost vizitat de peste 16.000 de persoane din Franţa, Germania, Regatul Unit, Spania, SUA, Japonia, Canada etc.

[nggallery id=45]