Clujul are atitudine – ediția 2012

Prima ediție a proiectului „Clujul are atitudine”, care s-a desfășurat în 2012, a urmărit să îmbunătățească relațiile instituțiilor publice cu cetățenii, pornind de la evaluarea gradului de satisfacție privind eficiența instituțiilor cu care locuitorii clujeni intră frecvent în contact.

Proiectul s-a desfăşurat pe două componente: un vot online pe un site dedicat proiectului: www.clujulareatitudine.ro şi o cercetare cantitativă, făcută în parteneriat cu Centrul pentru Studiul Democraţiei. Eșantionul cercetării cantitative a fost format din 550 persoane, în timp ce în online s-au completat 430 de formulare. Proiectul a avut, în online, un reach de 72.000 de persoane din zona Clujului şi împrejurimi, 2.082 persoane participând efectiv la proiect prin vizite şi interacţiuni pe site sau în social media.

Prin acest proiect încercăm să mobilizăm clujenii şi să le trezim atitudinea civică. În acelaşi timp, iniţiem o evaluare a gradului de satisfacţie privind eficienţa instituţiilor cu care clujenii intră mai des în contact. Îmi doresc să fie un mecanism permanent, un fel de barometru, care să determine instituţiile publice să-şi îmbunătăţească relaţiile cu cetăţenii.

Mihaela Rus, Președinte Fondator AFA Cluj

 

In cadrul acestei editii, clujenii au avut posibilitatea să evalueze modul în care instituţiile publice îşi desfăşoară activitatea în raport cu cetăţenii, acordand note de la 1 la 10 pe site-ul www.clujulareatitudine.ro.

 

Rezultate proiect:

Rezultatele proiectului „Clujul are atitudine” s-au comunicat in cadrul unei dezbateri publice. Alături de Mihaela Rus, preşedinta AFA Cluj, şi Marius Mosoreanu, reprezentantul Centrului pentru Studiul Democraţie, partner cu noi în proiect, dezbaterea i-a avut ca invitaţi pe Traian Runcanu – şeful Direcţiei Evidenţa Populaţiei (Primăria Cluj-Napoca), Ligia Subţirică – arhitectul şef al oraşului, Oana Buzatu – purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Crina Grozavu – reprezentanta Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, Leontina Kovacs – directoarea Oficiului de Cadastru şi a Biroului de Publicitate Imobiliară, Ilie Rostogol – reprezentant al Direcţiei de Finanţe şi Mircea Radu – director al Comisariatului Judeţean de Protecţie a Consumatorului.

Moderator al evenimentului a fost jurnalistul Mihnea Măruţă, redactor-şef a Oradecluj.ro. Dezbaterea s-a bucurat de o audienţă formată din reprezentanţi ai presei, doamne din AFA, bloggeri şi voluntari AFA.

Astfel, timp de două ore s-au analizat motivele pentru care, în urma evaluării cetăţenilor, nota medie a instituţiilor publice a fost 7. Reprezentanţii instituţiilor evaluate şi-au exprimat punctul de vedere şi au răspuns întrebărilor celor din sală.

Cel mai important rezultat al acestui studiu nu este clasamentul instituţiilor, ci faptul că locuitorii Clujului au dovedit că au atitudine şi ştiu foarte bine ce îşi doresc, şi anume servicii publice de calitate. Proiectul nostru are un potențial ridicat de a schimba în bine calitatea serviciilor publice în Cluj-Napoca, ca urmare considerăm aceste rezultate doar o evaluare a stării de fapt, un punct 0 de plecare pentru o îmbunătăţire ulterioară a activităţii instituţiilor publice. În acelaşi timp, toată atitudine civică constructivă ce s-a coagulat în jurul proiectului nostru dorim să o canalizăm într-un crez comun, să o folosim în transformarea Clujului în Capitala Bunului Simţ. Sperăm ca toate forţele sociale, economice şi politice ale oraşului să îmbrăţişeze crezul nostru şi împreună să facem din Cluj un exemplu de bun simţ la nivel naţional.

Noi, ca femei, suntem mai preocupate de armonia comunităţii. Proiectul a avut succes, dar nu dorim ca rezultatele să fie folosite în mod distructiv. Dorim să fie o bază de plecare pentru îmbunătăţirea activităţii funcţionarilor publici.

Mihaela Rus, Președinte Fondator AFA

 

 

Rezultatele studiului se pot descărca prin click de aici.

 

2018-10-03T14:54:29+00:00 September 28th, 2012|